شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : 105659
منبع : قم نیوز

ظرفیت‌های مشترک در حوزه زیارت بین عتبات عالیات تقویت شود

قم نيوز : معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به قرابت شهرهای مذهبی گفت: باید در حوزه تکمیل زیرساخت زیارت و فرایندهای مشترک بین حرم‌ها، تسهیل‌گری کاملی بین دستگاهها صورت گیرد.
ظرفیت‌های مشترک در حوزه زیارت بین عتبات عالیات تقویت شود
ظرفیت‌های مشترک در حوزه زیارت بین عتبات عالیات تقویت شود
به گزارش قم نیوز ابوالقاسم مقیمی در دیدار با نماینده عتبه حسینیه در قم تاکید کرد: لازم است خط ارتباطی زیارت از مبدأ تا مبدأ برقرار شود تا اطلاع‌رسانی، راهنمایی و هدایت زائر ساماندهی گردد. 

وی با انتقاد از عدم اجتماع و اشتراک ظرفیت‌ها در حوزه زیارت، تصریح کرد: اتفاقات موسمی و متعددی تا کنون داشتیم، ولیکن هیچکدام پایدار و دائمی نبوده است. 

مقیمی با اشاره به اینکه زائران از کشورهای مختلف، مشکلات متفاوتی دارند، خاطرنشان کرد: از اخلاق و تغذیه تا سبک زندگی و تعاملات اجتماعی زائرین، آسیب‌های متفاوتی دارد که نتیجه تجارب گذشته است و متأسفانه هیچ مطالعاتی در این زمینه برای مواجهه مناسب و رفع مهم‌ترین نیازها وجود ندارد. 

وی از طی طریق سالانه زائران عراقی به صورت گروهی از شهر سلفچگان قم تا حرم‌مطهر فاطمی یاد کرد و با اشاره به نیازهای موجود در این مناسبت، خواستار همکاری در تکمیل ظرفیت‌های نیمه تمام بین‌راهی در این مسیر و احداث زائرسرای ارزان قیمت برای این قبیل زوار با تأمین و آماده‌سازی زمین توسط دولت شد. 

نماینده عتبه حسینیه در قم نیز در این دیدار با بیان اینکه زیارت عتبات، دلخوشی مردم است، اظهار داشت: یک زیارت، گاهی کار چندین جلد کتاب و سالها تحصیل را انجام می دهد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ تمیمی با انتقاد از برخی رفتارها با زائران در مرزهای زمینی و هوایی از سوی ۲ کشور، تأکید کرد: فعالیت دشمن در ایجاد تفرقه و جریحه‌دار کردن احساسات است که باید در مقابل آن برنامه و اقدام مناسب داشت. 

نماینده عتبه حسینیه، احساس زوار عراقی به قم را مانند خانه پدری عنوان کرد و افزود: تأمین امکانات نیاز به هماهنگی دارد تا همانگونه که دشمن، ما را یکی می‌بیند، نگاه ما هم همینطور باشد. 

وی تصریح کرد: قم متنوع‌ترین شهر ‌شیعیان است و مؤسسات فرهنگی و علمی قم منحصر بفرد است. اما باید هماهنگی و تعامل دولتی‌ها بیشتر شود و بیش ازدیگران احساس مسئولیت کنند تا ازاین ظرفیت به درستی استفاده شود.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcdkk0fnyt0z96.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما