قم نيوز : کارشناس امور دینی گفت : برای اینکه در راه الهی قدم برداریم هیچ راهی جز به مسلخ بردن ادعاها و تعلقات نفسانی نیست.
برای قدم زدن در راه الهی، راهی جز به مسلخ بردن تعلقات نفسانی نیست
برای قدم زدن در راه الهی، راهی جز به مسلخ بردن تعلقات نفسانی نیست
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام علی سرلک، در سخنرانی شب سوم هیئت هنر و رسانه در مجتمع هدایت، بابیان که خداوند متعال، جهان آفرینش را به یمن وجود انسان آفریده است، تصریح کرد: انسان‌محور عالم است، اگر خلقت انسان منقطع شود عالم آفرینش بی‌معنی می‌شود و اگر انسان نیز به خدا متصل نشود بی‌معنا و خالی از محتوا خواهد شد.

این کارشناس امور دینی ادامه داد:  انسان بزرگ‌تر از تمام ظرف آفرینش است با این‌ وجود انسان در مسیر رسیدن به خداوند متعال در طول تاریخ بسیار راه و مقصد خود را گم‌کرده و بیراهه رفته است.

وی افزود: انسان برای ابدیت آفریده‌شده‌ است و اگر انسان هر راهی جز ابدیت و رفع تعلق را برگزیند زیان کرده و از هدف خلقت خود دور می‌افتد.

سرلک، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را از افرادی یادکرد که مسیر ابدیت را به‌درستی تشخیص داده بود و همواره آماده شهادت بود، اظهار داشت: خداوند وجود انسان را برای خودش طراحی کرده و شایسته نیست انسان خود را در انحرافات و مسیرهای نادرست از فلسفه خلقتش دور بیفتد.

این کارشناس امور دینی، گفت: علت اینکه انسان اسیر دنیا و تعلقات آن می‌شود این است که خود را اسیر امور کوچک و بی‌ارزش می‌کند و در مسیر ابدیت و سفر نهایی آماده نمی‌شود.

وی زلال شدن روح و روان را پیش‌شرط عبور از تعلقات نفسانی یادکرد، تصریح کرد: مهم‌ترین مانع درجا زدن انسان و حرکت نکردن در مسیر ابدیت و معنویت خود فرد است، اگر انسان بخواهد می‌تواند این مسیر را در ظرف وجودی خود طی کند.

سید حمیدرضا برقعی از شاعران آیینی کشور در بخشی از این مراسم اشعاری را تقدیم خاندان عصمت و طهارت کرد. احمد حاجی‌زاده معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم از میهمانان شب آخر هیئت هنر و رسانه قم بود.

آیین سوگواری هیئت هنر و رسانه قم پس از سه شب برگزاری مراسم عزاداری با حضور پرشور اهالی هنر و رسانه استان به کار خود پایان داد.
https://qomnews.ir/vdcdok0fnyt0z56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما