دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : 105795
منبع : قم نیوز

تزریق واکسن کرونا در تمام پایگاه‌های سلامت قم انجام می‌شود

قم نيوز : رییس مرکز بهداشت قم گفت: با توجه به نقش واکسن در ایجاد ایمنی علیه کرونا، تزریق واکسن در تمام پایگاه‌های سلامت این استان انجام می‌شود.
تزریق واکسن کرونا در تمام پایگاه‌های سلامت قم انجام می‌شود
تزریق واکسن کرونا در تمام پایگاه‌های سلامت قم انجام می‌شود
به گزارش قم نیوز سیامک محبی رییس مرکز بهداشت قم افزود: واکسیناسیون در ۴۲ مرکز، ۹۲ پایگاه سلامت و ۶۰ خانه بهداشت در سطح شهر و روستا انجام می‌شود.

وی با اشاره به این‌که سال گذشته برنامه واکسیناسیون در کشور شروع شد، اضافه کرد: در آغاز طرح واکسیناسیون علیه کرونا در استان قم ۱۸ مرکز تجمیعی فعال بود که از ابتدای امسال برنامه وزارت کشور تغییر و به سمت شبکه‌های بهداشتی و درمانی حرکت کرد.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون تمام مراکز جامع خدمات شهری و روستایی در طرح واکسیناسیون فعال است، ادامه داد: شهروندان به مراکزی که پرونده بهداشتی دارند مراجعه کنند، ولی می‌توانند به هر مرکز دیگری نیز مراجعه کنند.

محبی با اشاره به فعالیت مراکز واکسیناسیون در ساعات اداری، گفت: برای افزایش دسترسی، چهار مرکز امام خمینی(ره) در بلوار کریمی، امام رضا(ع) در پردیسان، شهدا در خیابان انقلاب و الزهرا(س) در نیروگاه در نوبت عصر نیز از ساعت ۱۷ الی ۲۰ فعال است.

وی افزود: مرکز تجمیعی واکسیناسیون شماره ۲ در بلوار کارگر همه روزه از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۰ فعال است.

وی با اشاره به لزوم دریافت دوز چهارم واکسن، به شهروندان توصیه کرد: نوع واکسنی که برای دوز سوم و چهارم دریافت می‌کنند متفاوت از نوع واکسن دوز اول و دوم باشد.

رییس مرکز بهداشت قم تصریح کرد: افرادی که قصد شرکت در پیاده روی اربعین دارند، اگر بیش از ۶ ماه از دریافت آخرین دوز واکسن آن ها گذشته باشد، باید برای دوز یادآور اقدام کنند.

وی تاکید کرد: خانواده ها برای افراد سالمند و ناتوانی که توان خروج از منزل ندارند می توانند با پایگاه های بهداشتی سطح شهر تماس حاصل و درخواست حضور تیم سیار نمایند.

وی افزود: همچنین تیم‌های سیار مرکز بهداشت آمادگی دارند در مراکز تجمعی از جمله شهرک‌های صنعتی، کارخانه‌ها، ‌سازمان‌ها و دستگاه‌های اداری که متقاضیان زیادی دارد با هماهنگی قبلی نسبت به تزریق واکسن کرونا مراجعه کنند.

استان قم که از روز جمعه ۱۵ مردادماه جاری در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته بود، ۲۱ تیرماه با تغییر رنگ مجدد به وضعیت نارنجی برگشت.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdceon8znjh87fi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما