دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۴۲
کد مطلب : 105810

اختصاص زمین ۵۰۰۰ متری به خوابگاه دانشجویی در قم

قم نيوز : معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم با بیان اینکه استان قم ظرفیت خوبی در حوزه خیرین دارد، گفت: 5 هزار متر زمین در پردیسان برای خوابگاه دانشجویی وجود دارد که آمادگی تحویل آن به بخش خصوصی و خیرین را داریم.
اختصاص زمین ۵۰۰۰ متری به خوابگاه دانشجویی در قم
اختصاص زمین ۵۰۰۰ متری به خوابگاه دانشجویی در قم
به گزارش قم نیوز احمد حاجی‌زاده شب گذشته در جلسه بررسی مشکلات آموزشی دانشگاه‌ها که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در بحث خوابگاه دانشجویی با مشکلاتی مواجه هستیم، اظهار کرد: اگر تمام امکانات را بسیج کنیم حتی نمی‌توانیم یک سوم خوابگاه مورد نیاز دانشجویان را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه این موضوع آسیب‌های بسیاری برای قم و به ویژه برای دانشجویان دارد، عنوان کرد: در این جلسه در نظر داریم موانع و مشکلات موجود را در حد توان برطرف کنیم تا با آغاز سال تحصیلی با مشکلی جدی‌ روبرو نشویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در رابطه با دانشگاه‌ها، مطرح کرد: اولویت اصلی ما باید رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری باشد.

وی با بیان اینکه یک شخص و یک مجموعه تاکنون برای خوابگاه دانشجویی درخواست‌هایی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: این شخص از سال 91 زمین را دریافت کرده و تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده است که باید زمین مذکور پس گرفته شود.

حاجی‌زاده ادامه داد: همچنین یک مجموعه نیز 80 درصد مراحل تکمیل خوابگاهی دانشجویی با ظرفیت ۷۰۰ نفر را انجام داده ولی بانک به علت بدهی مانع پیشرفت کار شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر این دو مورد تکمیل شوند بسیاری از مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی استان برطرف خواهد شد، تصریح کرد: دانشجویان و به خصوص دانشجویان دختر فرزندان و ناموس ما هستند و باید نسبت به آن‌ها دغدغه‌مند باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم با بیان اینکه استان قم ظرفیت خوبی در حوزه خیرین دارد، یادآور شد: 5 هزار متر زمین در پردیسان برای خوابگاه دانشجویی وجود دارد که آمادگی تحویل آن به بخش خصوصی و خیرین را داریم.

وی با اشاره به اینکه در این حوزه می‌توانیم از ظرفیت‌های ملی نیز استفاده کنیم، ابراز کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر قم نیز می‌توانند کمک‌های مطلوبی در این راستا داشته باشند.

حاجی‌زاده با بیان اینکه ساختمان‌هایی که در استان قم قابلیت خوابگاه شدن دارند نیز باید شناسایی شوند، تاکید کرد: اولویت نخست ما خوابگاه خواهران است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccspqsx2bqx48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما