چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : 105847
منبع : قم نیوز

۳۰۰ هزار دانش آموز به زیارت حرم حضرت معصومه(س) مشرف می‌شوند

قم نيوز : رئیس اداره موزه فاطمی از برگزاری نشست هماهنگی برای بازدید 300 هزار دانش آموز استان قم از بارگاه نورانی حضرت معصومه (س) و موزه فاطمی در طول سال تحصیلی پیش‌رو خبر داد.
۳۰۰ هزار دانش آموز به زیارت حرم حضرت معصومه(س) مشرف می‌شوند
۳۰۰ هزار دانش آموز به زیارت حرم حضرت معصومه(س) مشرف می‌شوند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمدباقر مشکاتی رئیس اداره موزه فاطمی با اشاره به برگزاری نشست هم‌اندیشی معاونان پرورشی آموزش و پرورش استان قم با مسئولان ادارات فرهنگی هنری آستان مقدس فاطمی در موزه فاطمی، اظهار کرد: این نشست با هدف عملیاتی کردن طرح بازدید ۳۰۰ هزار دانش آموز استان قم در مقاطع مختلف تحصیلی دخترانه و پسرانه از بارگاه نورانی حضرت معصومه(س) و موزه فاطمی برگزار شد که طی سال تحصیلی پیش‌رو اجرایی خواهد شد.

مشکاتی افزود: در قالب این طرح دانش آموزان با معارف قرآن و عترت و شخصیت حضرت معصومه(س) آشنا می‌شوند و در برنامه حرم گردی و بازدید از موزه فاطمی از ظرفیت‌های معماری، تاریخ و هنر این بارگاه نورانی اطلاع می‌یابند.

رئیس اداره موزه فاطمی گفت: در این طرح ابتدا برنامه حرم گردی پیش‌بینی شده و پس از آن دانش آموزان دختر به سمت امور فرهنگی خواهران راهنمایی می‌شوند و از برنامه‌های فرهنگی بانوان استفاده می‌کنند و دانش آموزان پسر به سمت مرکز نوجوانان فاطمی راهنمایی و از برنامه‌های فرهنگی متناسب با خود بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: این برنامه در گذشته نیز به صورت پراکنده اجرا می شد ولی از شروع سال تحصیلی پیش‌رو به شکل منظم و جامع با همکاری معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان اجرایی خواهد شد.

مشکاتی افزود: از دیگر مصوبات این نشست اولویت قرار دادن دانش آموزان مناطق محروم، زیارت اولی ها و دانش آموزان اتباع غیر ایرانی برای حضور در حرم مطهر بود و مصوب شد که برای پیگیری مستمر مصوبات، بازخوردگیری و آسیب شناسی در طول اجرا و همچنین مشارکت ارگان‌ها و نهادهایی که می توانند به این طرح بپیوندند دبیرخانه مجازی دائمی بین حرم و آموزش و پرورش ایجاد شود.

وی اضافه کرد: قبل از اجرای این طرح برای دانش آموزان قرار شد که این طرح در مرحله اول برای حدود هزار معاون پرورشی مدارس استان قم به همراه مدیران، معاونان و کادر آموزشی مدارس و در مرحله دوم برای معلمان و مربیان مدارس استان قم تا قبل از شروع سال تحصیلی و نهایتا تا آخر مهر ماه برگزار شود.

رئیس اداره موزه آستان حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: تلاش ما در حرم مطهر بر این است که محتواها متناسب با نیاز دانش آموزان در مناطق و نواحی تحصیلی مختلف تهیه و تنظیم شود و اجرای مسابقه و اهدای جوایز و هدایای فرهنگی در این راستا دنبال شود.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcc0pqsm2bqx48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما