چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۹
کد مطلب : 105861

برگزاری رویداد دختران حاج قاسم با حضور 400 دانش‌آموز کنش‌گر قمی

قم نيوز : مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از برگزاری رویداد دختران حاج قاسم با همکاری آموزش و پرورش خبرداد و گفت: در این رویداد 400 نفر از دانش‌آموزان کنش‌گر و فعال اجتماعی در دوره متوسط دوم انتخاب و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی برای آن‌ها دنبال می‌شود.
برگزاری رویداد دختران حاج قاسم با حضور 400 دانش‌آموز کنش‌گر قمی
برگزاری رویداد دختران حاج قاسم با حضور 400 دانش‌آموز کنش‌گر قمی
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام مرتضی شعبان‌زاده ظهر امروز چهارشنبه 26 مردادماه در نشست مشاورین امور بانوان و خانواده دستگاه‌های اجرایی که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه متاسفانه در کشور حکمرانی بانوان در امور خودشان را به رسمیت نشناخته‌ایم، اظهار کرد: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در مورد جایگاه مهم بانوان در جامعه سخنان ارزشمندی را مطرح کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی ما در حوزه بانوان عدم حکمرانی بانوان در امور خودشان است، عنوان کرد: گاهی ظاهر این حکمرانی به بانوان داده‌ می‌شود اما همکاری و همراهی لازم با این افراد انجام نمی‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه بانوان در مساجد مشکلات بسیاری دارند، مطرح کرد: تنها راهکار رفع مشکلات بانوان در مساجد اصلاح رویه در مدل احداث مساجد است.

وی با بیان اینکه رویکرد سازمان تبلیغات مباحث فرهنگی است، خاطرنشان کرد: الگوسازی بانوان شهیده از دیگر مطالبی است که در آن ضعیف عمل شده است و آن‌گونه که باید بانوان شهیده معرفی نشده‌اند.

شعبان‌زاده با اشاره به اینکه باید فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید منتقل شود، تصریح کرد: همچنین خوب است لیست بانوان شهیده به شورای اسلامی شهر ارسال شود تا بتوانند از این اسامی در معابر و بوستان‌های ویژه بانوان استفاده کنند.

وی ادامه داد: اگر شهدای گمنام در بوستان‌های ویژه بانوان دفن شوند، حس و حال خوب و معنوی به آن مکان می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه رویداد دختران حاج قاسم با همکاری آموزش و پرورش برگزار خواهد شد، یادآور شد: طی این رویداد از هر مدرسه تعدادی دانش‌آموز دوره متوسط دوم که می‌خواهند در آینده کنش‌گر و فعال اجتماعی شوند انتخاب و با حضور حدود 400 دانش‌آموز برنامه‌های ویژه دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمرکز ما احیای زیست عفیفانه همراه با تحصیل دختران است، بیان کرد: زیست عفیفانه به چادر خلاصه نمی‌شود و این موضوع در طول رویداد دختران حاج قاسم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شعبان‌زاده با بیان اینکه بخشی از وضعیت امروز حاصل کم‌کاری گذشته در آموش و پرورش است، ابراز کرد: در استان قم 3 هزار بانوی کنشگر داریم و سازمان تبلیغات به دنبال توانمندسازی این بانوان است.

وی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات بانوان در مساجد به دنبال نقش آفرینی همسران ائمه جماعات در مساجد هستیم، تاکید کرد: تقویت حضور تخصصی مبلغان در حوزه زن و خانواده ازجمله رویکردهای سازمان تبلیغات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی با بیان اینکه حدود 200 حسینیه کودک در کنار هیئات مذهبی تشکیل شده است، اظهار داشت: درحال حاضر نیز به دنبال تقویت مربیان این حسینیه‌ها هستیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciqwazzt1auv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما