پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۵
کد مطلب : 106103

بودجه اشتغال استان قم 3 برابر شده است

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: بودجه اشتغال استان ۳ برابر شده است.
بودجه اشتغال استان قم ۳ برابر شده است
بودجه اشتغال استان قم ۳ برابر شده است
به گزارش قم نیوز محسن امیدیان در مراسم افتتاح 37 پروژه بخش کشاورزی که در خلجستان قم برگزار شد اظهار داشت: یکسال از آغاز  فعالیت رسمی دولت سیزدهم می‌گذرد که دو راهبرد اساسی در دستور کار دولت سیزدهم بود؛ ازجمله کار جهادی غیر محدود به ساعت اداری که آمار 39 سفر در یکسال برای رئیس‌جمهور آمار بالایی است و همه بضاعت دولت نیز همراه این سفرها بوده است، راهبرد دوم که مورد تأیید مقام معظم رهبری نیز بوده شکستن حلقه بسته مدیران فرسوده است.

وی با بیان اینکه رویکرد مردمی بودن در تعاملات رئیس‌جمهور، معاونین، وزرا و استانداران نشان از خدمت به مردم است تصریح کرد: همچنین رویکرد توجه به نظام مسائل مردم با هدف حل مسائل نیز در دستور کار بوده که ازجمله این اقدام رسیدن تزار تجارت کشور بعد از مدت‌ها به مثبت است به‌نحوی‌که صادرات بر واردات پیش‌گرفته است.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم، دولت معتقد است که همسایه‌های ایران شرکای راهبری و تجاری خوبی هستند.

وی توجه ویژه به بخش مسکن را از اولویت‌های مهم دولت برشمرد و گفت: در آمارها، ساخت مسکن در دو دولت قبلی یک میلیون بود، اما در دولت سیزدهم وعده داده‌شده در چهار سال، 4 میلیون مسکن ساخته شود.

امیدیان با اشاره به اینکه در سال نخست با توجه به محدودیت‌ها، این مقدار کمتر بود که تلاش می‌شود تا در سال‌های بعد تفاوت‌ها جبران  شود، افزود: در استان قم پروژه‌های نهضت ملی ساخت مسکن در پردیسان مشخص است و بسیاری از آن‌ها سفت‌کاری تمام‌شده و وارد نازک‌کاری شده است و همچنین در اراضی 560 هکتاری برای 30 هزار خانواده، مسکن ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه سهم استان در اعتبارات تملکی سه برابر شده است گفت: همچنین سهم استان قم از بودجه برای ایجاد اشتغال نیز سه برابر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم ادامه داد: هر جا ظرفیت‌ها شناخته‌شده موفقیت حاصل شد، استان قم یک استان کویری با منابع آبی شور بوده اما آمار خلاقیت بخش کشاورزی قم بسیار بالاست و در تولید خاویار در رده هفتم قرار دارد، با وجود اینکه 7 استان ساحلی داریم.

وی با تأکید بر اینکه باید در بهره‌وری سرمایه‌گذاری شود ابراز کرد: همچنین ترویج و آموزش باغداران، کشاورزان و دامداران باید مدنظر باشد تا نتایج خوبی در بهره‌وری حاصل شود، تکمیل زنجیره ارزش بسیار مهم است به همین منظور در تأمین مجوزها و تسهیلات و اعتبارات  همکاری لازم را مدنظر داریم  سهم صنایع تبدیلی در این 37 پروژه 5 درصد است و توقع این بوده که به سمت صنایع تبدیلی حرکت شود و تولیدات به‌جای خام فروشی تبدیل به محصول نهایی برای عرضه شود.


امیدیان افزود: خلجستان مردمان سخت‌کوش و اقلیم مناسب دارد و زیرساخت کشاورزی مناسبی هم فراهم‌شده است و می‌تواند در بخش گردشگری نیز موفق عمل کند .

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciuqazpt1auz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما