دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : 106156

کشف 30 عدد پرنده «طرقه وحشی» از دوشنبه بازار قم

قم نيوز : فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قم از کشف 30 عدد طرقه وحشی از دوشنبه بازار قم خبر داد.
کشف 30 عدد پرنده «طرقه وحشی» از دوشنبه بازار قم
کشف 30 عدد پرنده «طرقه وحشی» از دوشنبه بازار قم
به گزارش قم نیوز محمدرضا عابدی‌مقدم در سخنانی اظهار کرد: در راستای پیشگیری و مقابله هرچه بهتر با تخلفات زیست محیطی به ویژه خرید و فروش جانوران وحشی، گشت و پایش یگان حفاظت علاوه بر زیستگاه‌های طبیعی در مناطق شهری نیز به صورت گسترده انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه یگان حفاظت محیط زیست در تمامی ساعات شبانه‌روز و گاهی به صورت نامحسوس، واحدهای صنفی مرتبط را مورد نظارت قرار می‌دهند، خاطرنشان کرد: بررسی خرید و فروش حیات وحش در فضای مجازی نیز از دیگر اقداماتی است که توسط یگان حفاظت انجام می‌گیرد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به کشف 30 عدد طرقه وحشی از دوشنبه بازار یکی از مناطق شهر قم، گفت: این تعداد پرنده که توسط یک نفر از اتباع خارجی به فروش گذاشته شده بود، پس از کشف و ضبط، جهت تیمار و نگهداری به اداره کل منتقل شد.
وی همچنین از کشف دو عدد لاشه گراز در یک واحد صنفی در شهر قم خبر داد و گفت: متأسفانه این متخلف زیست محیطی به صورت غیرقانونی اقدام به شکار گراز کرده بود و قطعا این نکته بسیار اهمیت دارد که خوردن گوشت گراز از نظر فقهی حرام است.
عابدی در پایان خواستار همکاری و تعامل هرچه بیشتر مردم در کشف و شناسایی تخلفات زیست محیطی در استان قم شد و گفت: شهروندان محترم می‌توانند گزارش‌های خود از هرگونه نگهداری و خرید و فروش جانوران وحشی و تاکسیدرمی آن‌ها را با شماره تلفن 1540 و یا 36207299 در میان بگذارند.
انتهای پیام /137
https://qomnews.ir/vdcgn39q3ak9zq4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما