سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : 106239
منبع : قم نیوز

مزیت های استفاده از آب شیرین کن صنعتی در صنایع

قم نيوز : دستگاه آب شیرین کن صنعتی یا تصفیه آب صنعتی RO که با نام اسمز معکوس هم شناخته شده است، یکی از روش های تصفیه آب می باشد که روند کار آن از رفتار طبیعت الهام گرفته شده است.
مزیت های استفاده از آب شیرین کن صنعتی در صنایع
مزیت های استفاده از آب شیرین کن صنعتی در صنایع
به گزارش قم نیوز دستگاه آب شیرین کن صنعتی یا تصفیه آب صنعتی RO که با نام اسمز معکوس هم شناخته شده است، یکی از روش های تصفیه آب می باشد که روند کار آن از رفتار طبیعت الهام گرفته شده است. در طراحی و تولید دستگاه آب شیرین کن صنعتی RO از قانون کلی تمایل به مهاجرت آب شیرین به سمت آب شور استفاده می شود. با توجه به مشکل کمبود آب در زندگی کنونی و نیاز به شیرین کردن آب در مصارف مختلف صنعتی و خانگی، تولید آب شیرین کن صنعتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.
 
مزیت های استفاده از دستگاه آب شیرین کن صنعتی
در حال حاضر دستگاه تصفیه آب صنعتی RO نه تنها در صنعت، بلکه در بخش های کشاورزی و خانگی نیز کاربرد گسترده ای پیدا کرده است. دلیل تقاضای زیاد اسمز معکوس برای شیرین کردن آب مزایای بسیار زیاد این شیوه تصفیه آب می باشد که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:
اقتصادی بودن سیستم نسبت به روش های دیگر
مصرف انرژی کمتر در مقایسه با روش های دیگر تصفیه آب
امکان کار مداوم بدون نیاز به توقف های ادواری
سهولت کار با دستگاه و کاهش هزینه های تعمیرات و نگهداری
عدم عبور باکتری، ویروس ها و مواد تب زا (PYROGENS) از ممبران ها
امکان بازگرداندن آب غلیظ به محیط زیست و یا استفاده مجدد از آب در دستگاه
 
دلیل استفاده از دستگاه آب شیرین کن صنعتی چیست؟
با توجه به گسترش روز افزون صنایع و همچنین کمبود آب شیرین در دنیا استفاده از دستگاه های آب شیرین کن صنعتی بسیار حائز اهمیت است.
 
در این مقاله قصد داریم با دانستن مزایای آب شیرین کن صنعتی و مصارف آن، صنایع را مطلع بسازیم. که در آینده نزدیک ناگزیر باید به سوی استفاده از این تکنولوژی حرکت کنند.
 
نیاز روزافزون به تامین بی‌خطر، مطمئن و مداوم آب، بسیاری از صنایع تولیدی و تصفیه خانه‌ها. آنها را وادار به جستجوی تجهیزات آب شیرین کن صنعتی کارآمد کرده‌است.
 
نمک‌زدایی و آب شیرین کن روشی است که طی آن مواد معدنی از آب یا آب دریا ، آب شور یا فاضلاب خارج می‌شود تا آن را برای استفاده‌های مختلف صنعتی خالص سازد.
 
بسیاری از صنایع برای تولید ، تصفیه آب و سایر فعالیت‌ها به آب فرآوری شده احتیاج دارند. بعضی اوقات ، کیفیت آب مناسب نیست و یا از نظر کیفیت برای اهداف تولید مطابقت ندارد.
 
در این راستا، صنایع مختلف از دستگاه های آب شیرین کن صنعتی برای تصفیه آب استفاده می‌کنند.
 
امروزه با افزایش رقابت ، صنایع در تلاشند تا کارایی و کیفیت محصولات و خدمات خود را بهبود بخشند و برای دستیابی به این اهداف ، دستگاه‌های آب شیرین کن صنعتی برای تهیه آب با کیفیت بهتر برای مصارف مختلف صنعتی طراحی شده اند.
استفاده از دستگاه آب شیرین کن صنعتی برای تصفیه آب از نظر کارایی و هزینه بسیار مناسب تر از ساختن تصفیه خانه است.
 
اسمز معکوس چیست؟
اسمز معکوس فرآیندی است که در آن بخش زیادی از مواد جامد محلول و سایر آلاینده ها با عبور آب  با فشار بالا از  یک غشای نیمه تراوا حذف می شوند. اسمز یک پدیده‌ی طبیعی و یکی از مهم‌ترین فرایند های طبیعت است. فرایندی که در آن محلول رقیق تمایل به رفتن به سمت محلول غلیظ دارد. نمونه ‌های مختلف اسمز شامل جذب آب توسط ریشه‌ های گیاهان از خاک و جذب آب از خون توسط شش‌ها هستند. یا فرآیندی که در آن یک محلول نمک ضعیف تر (با غلظت کمتر) تمایل به حرکت به محلول نمکی قوی تر (با غلظت بیشتر) دارد.
 
سلولی را در نظر بگیرید که توسط یک غشا نیمه تراوا به دو قسمت تقسیم شده است، این غشا باعث می شود آب و بعضی از یون ها از درون آن عبور کنند ولی نسبت به اکثر جامدهای حل شده ناتراوا عمل می کند. یکی از محفظه های سلول دارای محلولی با غلظت جامدهای حل شده بالا است درحالیکه محفظه دیگر حاوی محلولی با غلظت های جامد حل شده پایین می باشد.
 
فرآیند اسمز معکوس در تصفیه آب صنعتی
اسمز معکوس فرآیندی است که در آن بخش زیادی از مواد جامد محلول و سایر آلاینده ها با عبور آب  با فشار بالا از  یک غشای نیمه تراوا حذف می شوند. اسمز یک پدیده‌ی طبیعی و یکی از مهم‌ترین فرایند های طبیعت است. فرایندی که در آن محلول رقیق تمایل به رفتن به سمت محلول غلیظ دارد.
 
لوله کاروگیت فاضلابی چیست؟
لوله کاروگیت فاضلابی، جزو مهم ترین محصولات گروه تولیدی آب سازه در رسته محصولات پلی اتیلن می باشد. این لوله ها در کارخانه این شرکت از سایز ۱۱۰ میلیمتر تا سایز ۳۰۰۰ میلیمتر، قابل سفارش گذاری و تولید می باشد. از لوله های کاروگیت فاضلابی گروه تولیدی آب سازه در انتقال فاضلاب در نقاط مختلف کشور استفاده می شود. همچنین این لوله ها در سایزهای بالا، قابلیت تولید مخزن را نیز دارا می باشند.

انتهای پیام / 106 
https://qomnews.ir/vdcipqaz3t1aur2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما