کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کلاهبرداری میلیاردی در قم با کپی کارت بانکی

قم نیوز , 23 شهريور 1401 ساعت 17:34

فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری ۲ سارقی خبر داد که از طریق کپی کارت بانکی از حساب شهروندان سرقت کرده بودند.


به گزارش قم نیوز سردار سید محمود میرفیضی، فرمانده انتظامی استان قم گفت:با اعلام  شکایت‌های متعدد مبنی بر اینکه انجام تراکنش خرید از پایانه‌های کارت خوان (POS)، بررسی موضوع و شناسایی متهمان در دستور کار مأموران پلیس فتا استان قم قرار گرفت.

او افزود: در ادامه با تشکیل جلسات متعدد و بررسی فنی پرونده‌های مطروحه در نهایت ۲ متهم ۱۹ و ۳۵ ساله در این رابطه شناسایی و مشخص شد افراد موصوف در شهر تهران اقدام به پولشویی و انتقال احتمالی وجوه به خارج از کشور می‌کنند.

سردار میرفیضی گفت: مأموران پلیس فتای استان قم سپس ضمن هماهنگی قضایی با حضور در تهران و در عملیاتی مشترک با مأموران پلیس فتا استان تهران بزرگ متهمان را شناسایی و در فرصتی مناسب طی عملیات غافلگیرانه آن‌ها را دستگیر کردند.

او ادامه داد: متهم ۳۵ ساله دارای سوابق متعدد در حوزه کپی اطلاعات کارت بانکی (اسکیمر) و از محکومان تحت تعقیب بوده که در گذشته به کشور ترکیه گریخته و مجدداً به صورت غیر قانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی استان افزود: این متهم در حیطه جرایم خشن نیز دارای یک مورد سابقه سرقت مسلحانه است.

سردار میرفیضی گفت: از این متهم حین دستگیری یک کیف دستی حاوی مقادیر زیادی وجه نقد، دلار، تعداد زیادی پوکه سیم کارت و تعدادی کارت بانکی کپی شده به همراه تعدادی گوشی تلفن همراه و یک عدد سیم کارت کشور ترکیه کشف و توقیف شده است.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه این پرونده ۳۰ شاکی دارد، وجه برداشت شده از حساب مردم را توسط متهمان ۳۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: افراد مذکور طی تحقیقات انجام شده به بزه انتسابی و مشارکت با متهمان دیگر اعتراف کردند.

او در ادامه گفت: در این زمینه پرونده لازم تشکیل شده و در حال رسیدگی و تکمیل تحقیقات است.

انتهای پیام / 106


کد مطلب: 106261

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/106261/کلاهبرداری-میلیاردی-قم-کپی-کارت-بانکی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir