چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب : 106261
منبع : قم نیوز

کلاهبرداری میلیاردی در قم با کپی کارت بانکی

قم نيوز : فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری ۲ سارقی خبر داد که از طریق کپی کارت بانکی از حساب شهروندان سرقت کرده بودند.
کلاهبرداری میلیاردی در قم با کپی کارت بانکی
کلاهبرداری میلیاردی در قم با کپی کارت بانکی
به گزارش قم نیوز سردار سید محمود میرفیضی، فرمانده انتظامی استان قم گفت:با اعلام  شکایت‌های متعدد مبنی بر اینکه انجام تراکنش خرید از پایانه‌های کارت خوان (POS)، بررسی موضوع و شناسایی متهمان در دستور کار مأموران پلیس فتا استان قم قرار گرفت.

او افزود: در ادامه با تشکیل جلسات متعدد و بررسی فنی پرونده‌های مطروحه در نهایت ۲ متهم ۱۹ و ۳۵ ساله در این رابطه شناسایی و مشخص شد افراد موصوف در شهر تهران اقدام به پولشویی و انتقال احتمالی وجوه به خارج از کشور می‌کنند.

سردار میرفیضی گفت: مأموران پلیس فتای استان قم سپس ضمن هماهنگی قضایی با حضور در تهران و در عملیاتی مشترک با مأموران پلیس فتا استان تهران بزرگ متهمان را شناسایی و در فرصتی مناسب طی عملیات غافلگیرانه آن‌ها را دستگیر کردند.

او ادامه داد: متهم ۳۵ ساله دارای سوابق متعدد در حوزه کپی اطلاعات کارت بانکی (اسکیمر) و از محکومان تحت تعقیب بوده که در گذشته به کشور ترکیه گریخته و مجدداً به صورت غیر قانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی استان افزود: این متهم در حیطه جرایم خشن نیز دارای یک مورد سابقه سرقت مسلحانه است.

سردار میرفیضی گفت: از این متهم حین دستگیری یک کیف دستی حاوی مقادیر زیادی وجه نقد، دلار، تعداد زیادی پوکه سیم کارت و تعدادی کارت بانکی کپی شده به همراه تعدادی گوشی تلفن همراه و یک عدد سیم کارت کشور ترکیه کشف و توقیف شده است.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه این پرونده ۳۰ شاکی دارد، وجه برداشت شده از حساب مردم را توسط متهمان ۳۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: افراد مذکور طی تحقیقات انجام شده به بزه انتسابی و مشارکت با متهمان دیگر اعتراف کردند.

او در ادامه گفت: در این زمینه پرونده لازم تشکیل شده و در حال رسیدگی و تکمیل تحقیقات است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcd990ffyt0zx6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما