پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب : 106266

هیچ نهادی مانند المصطفی به زبان فارسی خدمت نکرده است

قم نيوز : رییس جامعه المصطفی العالمیه بابیان اینکه هیچ نهاد علمی به‌اندازه المصطفی به توسعه زبان فارسی خدمت نکرده است، گفت: اقدامات جامعه المصطفی در آموزش زبان فارسی در دیپلماسی‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی ایران با کشورهای دیگر قابل‌استفاده عملیاتی است.
هیچ نهادی مانند المصطفی به زبان فارسی خدمت نکرده است
هیچ نهادی مانند المصطفی به زبان فارسی خدمت نکرده است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی روز پنجشنبه در دیدار محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهوری، با اشاره به ارتباط این نهاد حوزوی با افزون بر ۵۰۰ مرکز علمی در سراسر جهان، بیان کرد: با توجه به نیاز طلاب غیر ایرانی، مسیر مجزایی از حوزه علمیه را طی کرده و با تأسیس رشته‌های خاص، مجوز فعالیت خود را نیز از وزارت علوم گرفته‌است.

 رییس جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: در حال حاضر ۴۵۰ رشته و گرایش در حوزه علوم اسلامی و انسانی و فرهنگ و زبان در جامعه المصطفی العالمیه در حال تدریس است.

عباسی، پرداختن به علوم انسانی روز دنیا مانند اقتصاد، جامعه‌شناسی، روانشناسی و غیره از ابتکارات این نهاد علمی است، یادآور شد: همچنین در حوزه زبان و فرهنگ نیز رشته‌های متنوعی در قالب این مرکز علمی در حال تدریس است.

وی بابیان اینکه از ۱۳۰ ملیت در جامعه المصطفی مشغول تدریس هستند، گفت: ۵۳ هزار نفر به‌صورت حضوری و ۱۰ هزار نفر در دوره‌های مجازی مشغول تدریس می‌باشند.

رییس جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: این نهاد علمی اختصاصی به شیعیان ندارد و بخش مهمی از طلاب و دانشجویان المصطفی را پیروان مذاهب دیگر اسلامی تشکیل داده‌اند.

عباسی با اشاره به ظرفیت بالای المصطفی در عقبه بین المللی، گفت: حضور پرتعداد و فعال جامعه المصطفی در سراسر جهان می‌تواند قدرت و عقبه علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی را افزایش دهد.

معاون اقتصادی رییس جمهوری  امروز با سفر به قم با شماری از مراجع عظام تقلید و علمای حوزه علمیه  دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdciqqazqt1aur2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما