پنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : 106361

آمادگی مدارس قم برای آغاز سال تحصیلی در پساکرونا

قم نيوز : سال تحصیلی جدید در حالی از هفته آینده آغاز خواهد شد که دانش‌آموزان پس از ۲.۵ سال وقفه در آموزش حضوری، امسال در تمام مقاطع تحصیلی به‌صورت حضوری در کلاس‌های درس شرکت خواهند کرد.
آمادگی مدارس قم برای آغاز سال تحصیلی در پساکرونا
آمادگی مدارس قم برای آغاز سال تحصیلی در پساکرونا
به گزارش قم نیوز مهرماه امسال که با فروکش کردن طغیان ویروس کرونا همراه است، بوی ماه مدرسه بار دیگر در شهر خواهد پیچید و دانش آموزان همزمان با بازگشایی مدارس در کلاس های درس حاضر خواهند شد.

کارشناسان بهداشت امیدوارند که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون، دیگر شاهد شیوع گسترده ویروس کرونا نباشیم و محدودیتی در برگزاری حضوری کلاس های درس نیز نداشته باشیم.

بر همین اساس در سال تحصیلی جدید کلاس های درس حضوری است و به گفته مسوولان آموزش‌وپرورش استان قم ثبت‌نام دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی به انتها رسیده و کلاس‌بندی‌ها نیز انجام شده است.

در سال تحصیلی جدید ۲۹۵ هزار و ۶۳۰ دانش‌آموز در ۱۴۸۱ واحد آموزشی قم مشغول به تحصیل خواهند شد که نسبت به سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۹۹ دانش‌آموز جدید به جمعیت دانش‌آموزی و ۲۹ مدرسه به سرانه آموزشی استان اضافه شد.

مقدمات بازگشایی مدارس فراهم شده است
مدیرکل آموزش‌وپرورش قم به خبرنگار ایرنا گفت: مقدمات بازگشایی مدارس از جمله سازمان‌دهی نیروی انسانی، ثبت‌نام دانش‌آموزان،‌ تجهیزات کلاس‌ها و آماده‌سازی مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید فراهم شده است.

علیرضا رحیمی ‌افزود: هماهنگی مطلوبی بین مدیران و همکاران اداری و فرهنگی مدارس ایجاد شده است تا سال تحصیلی جدید بدون مشکل در مدارس آغاز شود.

وی با اشاره به نیمه تعطیل بودن مدارس در ۲ سال گذشته، اضافه کرد: مانور بازگشایی مدارس برای همکاران به‌ویژه همکاران جدیدالورود برگزار شد تا با شرایط حاکم بر مدرسه آشنا شوند.

وی بیان کرد: تلاش ما این است امسال با شعار «عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر» سعی کنیم حتی‌المقدور شرایط مدرسه در همه جای استان مطلوب باشد تا خانواده‌ها دغدغه مدرسه نداشته باشند.

رحیمی افزود: شعار ما «بهترین مدرسه، نزدیک‌ترین مدرسه» است و برای اینکه خانواده‌ها دغدغه جابه‌جایی و هزینه سرویس مدارس نداشته باشند، بهتر است فرزندان خود را در نزدیک‌ترین مدرسه نسبت به منزلشان ثبت‌نام کنند.

وی در عین حال افزود: البته در برخی مناطق شهری به دلیل تراکم جمعیتی بالا و پیش‌بینی نشدن فضای آموزشی و زمین برای ساخت مدرسه، توزیع فضای فیزیکی مدارس منطبق با موقعیت جغرافیایی افراد نیست.

وی با بیان اینکه وضعیت نیروی انسانی نسبت به سال گذشته بهبود یافته، گفت: بخش قابل توجهی از کمبودها از طریق جذب تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و تعدادی از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام مرتفع شده است و از نظر مشاور، مربی تربیتی، معلمان تخصصی و آموزش ابتدایی وضعیت مطلوبی داریم.

به گفته رحیمی، سرانه مدارس برای تامین نیازهای اولیه از جمله مواد بهداشتی، تنظیف مدارس و خرید برخی از تجهیزات به مدیران تقدیم شده و مبلغی هم پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که از نظر وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان، قم در رتبه هفتم کشوری قرار دارد، گفت: عده محدودی از دانش‌آموزان به دلایلی از جمله مسافرت و امتحان شهریورماه برای ثبت‌نام اقدام نکرده‌اند و درخواست داریم هر چه سریع‌تر برای ثبت‌نام و ثبت سفارش کتاب اقدام کنند.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcepp8zzjh87xi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما