شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب : 106390

افزایش آمار دانش‌آموزان قمی به بیش از 295 هزار نفر

قم نيوز : مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: امسال ۱۵ هزار و ۱۹۹ نفر به جمعیت دانش آموزان قم اضافه شده است و امسال با ۲۹۵ هزار و ۶۳۰ دانش آموز کار را شروع خواهیم کرد که از این تعداد ۱۴۹ هزار نفر پسر و ۱۴۶ هزار نفر دختر هستند.
افزایش آمار دانش‌آموزان قمی به بیش از 295 هزار نفر/32 مدرسه به مدارس قم افزوده شد
افزایش آمار دانش‌آموزان قمی به بیش از 295 هزار نفر/32 مدرسه به مدارس قم افزوده شد
به گزارش قم نیوز علیرضا رحیمی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید که با حضور جمعی از مسئولان در هنرستان و دبیرستان فدک قم برگزار شد، با بیان اینکه امسال استان قم با هزار و ۴۴۹ مدرسه کار خود را آغاز می کند، اظهار کرد: از این تعداد ۵۲۳ مدرسه پسرانه و ۴۸۵ مدرسه دخترانه و ۱۳۴ مدرسه مختلط است که مدارس مختلط فقط در مقطع ابتدایی و فقط در روستاها به دلیل کمبود دانش آموز است و بقیه آمار به مدارس دانش‌آموزان خاص اختصاص دارد.

وی عنوان کرد: نسبت به سال گذشته ۳۲ مدرسه به تعداد مدارس استان قم افزوده شده است که شامل ۱۸ مدرسه ابتدایی، یک مدرسه متوسطه اول، یک مدرسه متوسطه دوم، ۴ هنرستان کار و دانش و ۳ مدرسه استثنایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: از نظر تعداد دانش آموز امسال ۱۵ هزار و ۱۹۹ نفر به جمع دانش آموزان ما اضافه شده است که رشد جمعیت قم را نشان می دهد و ما امسال با ۲۹۵ هزار و ۶۳۰ دانش آموز کار را شروع خواهیم کرد که از این تعداد ۱۴۹ هزار نفر پسر و ۱۴۶ هزار نفر دانش آموز دختر هستند.

وی ادامه داد: امسال حدود ۲ هزار معلم جدید به جمع معلمان استان اضافه شده که بیشتر فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان هستند و امیدواریم سال آینده تعداد معلمان ورودی به آموزش و پرورش بیشتر شوند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgy39qzak9zw4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما