قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه گفت: در برنامه هفتم توسعه باید نگاه ویژه‌ای به حمایت از دانش‌آموزان تیزهوش در مناطق کم‌تر برخوردار شهری و کشور داشته باشیم تا بتوانیم اطلاعات جامعی از دانش آموزان تیزهوش استان و کشور داشته باشیم.
آیت‌الله اعرافی: دانش آموزان تیزهوش در مناطق کم‌ برخوردارتر حمایت ویژه شوند
آیت‌الله اعرافی: دانش آموزان تیزهوش در مناطق کم‌ برخوردارتر حمایت ویژه شوند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علی‌رضا اعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش و رئیس مدارس سمپاد استان قم اظهار کرد: امروز در مدارس سمپاد کشور، ظرفیت دانش‌آموزی ارزشمندی وجود دارد که باید برای امروز و فردای آنان در راستای خدمت و آبادانی نظام و کشور برنامه‌ریزی کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در معرفی و تبیین اهمیت رسالت شما همین بس که جمعی از دانش‌آموزان نخبه را در اختیار دارید و می‌توانید با برنامه‌ریزی مناسب و مطلوب، آنان را برای آینده کشور و مدیریت آن تربیت کنید.

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: در چهلم دوم انقلاب اسلامی نباید شاهد محروم بودن فرزندان این مرز و بوم از تحصیل باشیم و یا نخبگان جامعه دانش آموز را که به جهت نداشتن بضاعت مالی نمی‌توانند در مدارس سمپاد ادامه تحصیل دهند، با همه توانایی و استعدادی که دارند، شناسایی نکنیم و مورد حمایت قرار ندهیم.

عضو فقهای شورای نگهبان اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه باید نگاه ویژه ای به حمایت از دانش‌آموزان تیزهوش در مناطق کم‌تر برخوردار شهری و کشور داشته باشیم تا بتوانیم اطلاعات جامعی از دانش آموزان تیزهوش استان و کشور داشته باشیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه به طرح مدارس امین اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ظرفیت خوبی به منظور حضور طلاب مستعد، آموزش دیده در راستای اهداف آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت دینی ایجاد شده است و ما معتقدیم کسانی باید در این طرح حضور پیدا کنند که علاوه بر برخورداری از مهارت های فردی و نسبت به دروس آموزش و پرورش اشراف داشته و مباحث تعلیم و تربیت دینی را به درستی در مدارس پیاده سازی کنند.

وی تصریح کرد: بارها گفته و باز هم تأکید می‌کنم، آموزش و پرورش و مدارس آن در سراسر کشور، طلابی را پذیرش کنند که دارای توانایی ها و مهارت های علمی لازم باشد، فردی که مهارت لازم را نداشته باشد نمی تواند دانش آموزان را هدایت و مباحث دینی و اعتقادی را در مدرسه پیاده سازی کند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: با توجه به بین‌المللی بودن شهر قم به جهت حضور حوزه های علمیه، باید عدالت آموزشی و برابری آموزشی را همان‌طور که ذکر کردید، با دقت بیشتری در استان برقرار کرده و الگویی برای کشور باشید.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: ارتباط با علما و آشنایی دانش آموزان با مدارس علمیه از اقدامات ارزشمندی است که می‌تواند رویه دانشی و معرفتی دانش آموزان را در ابتدای زندگی متحول ساخته و آثار و برکات ارزشمندی را برجای گذارد.

وی خطاب به مدیران و دست اندرکاران آموزش و پرورش و مدارس سمپاد استان گفت: در برنامه ها و اقدامات تحولی خود موضوع «هنر و ادبیات» را به صورت جدّی مورد توجه قرار دهید به طوریکه در پایان مقطع اول دبستان یا مقطع اول متوسطه دانش آموزی هنرمند، خطاط و کسی که بتواند به سهولت کتاب شعرای گذشته همانند سعدی، حافظ و ...را قرائت کند، تربیت کرده باشید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: باید تلاش کنید در یک حلقه معرفتی و اخلاقی، دانش آموزان خود را پس از اتمام تحصیلات با خود مرتبط نگه دارید و این دوران با پایان تحصیلات خاتمه پیدا نکند و همچنان آن ارتباط معرفتی و اخلاقی ادامه داشته باشد.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه مدیرکل آموزش و پرورش استان، فردی توانمند، دغدغه‌مند و آشنا به مسائل تربیتی است، تصریح کرد: با توجه به این توانایی‌ها، انتظارات از قم و آموزش و پرورش آن در سطح کشور بسیار زیاد است و لذا در اجرای برنامه های تعلیم و تربیتی نگاهی ملی همراه با پیوست فرهنگی داشته باشید تا برای سایر استان‌های کشور هم الگو باشید.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb90b8arhbgap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما