چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 106514

پنجمین یادواره شهدای ارتش در قم برگزار شد

قم نيوز : پنجمین یادواره شهدای ارتش استان قم با محوریت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی دریایی و با سخنرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، رئیس عقیدتی سیاسی این نیرو و جمعی دیگر از فرماندهان ارتش در قم برگزار شد.
پنجمین یادواره شهدای ارتش در قم برگزار شد
پنجمین یادواره شهدای ارتش در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام حسین صنعت‌پور امیری رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش در پنجمین یادواره ۵۶۵ شهید ارتش استان قم که با محوریت شهدای نیروی دریایی سه‌شنبه شب در موسسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: جنگ بین حق و باطل عقبه تاریخی بسیار طولانی دارد و قرآن کریم دراین‌باره می‌فرماید؛ چه بسیار از پیامبران که در کنار نیروهای عالم، عارف و مخلص خود در جبهه باطل جهاد کرده‌اند.

وی افزود: بحث جهاد نقطه‌ای است که به قدمت تاریخ حرف دارد، پیامبران الهی به تعبیر از قرآن با اصحاب خود در برابر کفار قیام کردند، ائمه اطهار هم به پیروی از پیامبر‌اکرم(ص) در برابر ظالمان دوران خود در جبهه‌های باطل با شعار حق مبارزه کردند و در راه اسلام به شهادت رسیدند.

صنعت‌پور امیری تصریح کرد: قرآن فلسفه جنگ را این‌گونه بیان می‌کند که اگر دفاع نباشد زمین سرشار از فساد خواهد شد، در آیه دیگر اشاره کرده که اگر دفاع نباشد محل‌های عبادت مانند مسجد و کلیسا همگی ویران می‌شود.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش گفت: جنگ ما با ارتش بعث در ۸ سال دفاع از عبودیت و بندگی بود، اما امروز نظامیان کشور‌های مختلف از کشور‌های بلاد کفر در منطقه حضور دارند و برای منافع‌ و لذت‌های دنیوی به‌دنبال استثمار ملت‌ها هستند.

وی در ادامه گفت: در بین پیامبران و امامان سکوت در برابر ظلم و باطل معنایی نداشت، امام خمینی(ره) هم به پیروی از آن‌ها نتوانست در برابر ظلم رژیم طاغوت سکوت کند و قیام کرد، قیام امام به قیمت شهادت فرزندش شد اما به لطف خدا و حمایت امام زمان(عج) قیام ایشان نتیجه داشت و پلیدی‌ها و ظلم‌های حکومت شاهنشاهی به مردم از بین رفت.

صنعت‌پور امیری در پایان خاطرنشان کرد: دشمن امروز فکر می‌کند با طراحی نقشه و آشوب می‌تواند انقلاب اسلامی ۴۳ ساله ما را از بین ببرد اما نمی‌داند که صاحب اصلی این انقلاب امام زمان (عج) است و این کشتی با این آشوب‌ها به گِل نخواهد نشست.

خاطرنشان می‌شود، مراسم پنجمین یادواره شهدای ارتش استان قم با محوریت شهدای نیروی دریایی و با حضور امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در راستای کنگره ملی شهدای استان قم برگزار شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcezp8zejh87ni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما