سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۶
کد مطلب : 106604
مدیر حوزه های علمیه کشور:

میدان داری ایران در غذای حلال برای جهانیان تبیین شود

قم نيوز : مدیر حوزه های علمیه کشور خواستار تبیین و معرفی میدان داری ایران در غذای حلال به جهانیان شد و گفت: بازار دنیا باید فهم دقیقی از منطق و تئوری ما در حوزه غذای حلال داشته باشد.
میدان داری ایران در غذای حلال برای جهانیان تبیین شود
میدان داری ایران در غذای حلال برای جهانیان تبیین شود
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار رئیس سازمان دامپزشکی کشور و هیئت همراه، ضمن تبریک روز دامپزشکی به همه اعضای جامعه بزرگ فعال در این عرصه، از مجاهدت و عزم جدی همکاران سازمان دامپزشکی کشور تقدیر نمود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه پیوست اعمال، ارزش کار آدمی را ارتقا می‌دهد، اظهار داشت: اگر اخلاص را ضمیمه هر کار خوبی کنیم و آن را با نیت پاک الهی همراه سازیم، ارزشمندی افعال ارتقا چشم گیری یافته به کارها نور خواهد بخشید.

مدیر حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه انسان‌هایی با روح بزرگ، کارهای عادی زندگی را به عبادت تبدیل می‌کنند، خاطرنشان ساخت: شکل گیری و خلق کارها در نظام اجتماعی و سیاسی خاص نیز در افزایش ارزشمندی کارها مؤثر بوده، اگر کارها در نظام ولایی و الهی خلق گردد، ارزش آن ارتقا می‌یابد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه اقدام درست و عمل خوب با نیت خدمت رسانی به نظام اسلامی، به کارهای انسان رنگ الهی می‌دهد، تصریح کرد: از آنجایی که در نظام اسلامی ضعف و قوت افعال و رفتار ما بر پرتو دین سایه می‌افکند، اگر درست انجام شود، به نظام ارزش‌های دینی آبرو می‌بخشد.

مدیر حوزه‌های علمیه مسائل راهبردی و استراتژیک را از دیگر مؤلفه‌های مؤثر بر ارزشمندی افعال توصیف کرد و یادآور شد: هرچقدر انسان با سختی‌های بیشتر مواجه گردد، ارزش کار اعمال و افعال او افزایش پیدا خواهد کرد.

وی بر اهمیت خدمت رسانی خالصانه به مردم، تحمل سختی‌ها، برخورداری از برنامه ریزی جامع و راهبردی آینده نگر در تمام امورات تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: غذای طیب و سالم، سازنده انسان و جامعه‌ای سالم است و توجه به بخش کشاورزی و دام در کنار سلامت جسمی، سلامت روحی و روانی جامعه را تأمین می‌کند.

آیت الله اعرافی با تأکید بر اینکه باید کار خود را همیشه عالمانه و دقیق و در مرز دانش‌های پیشرفته ترسیم نمائیم، اظهار داشت: نیاز است تا میدان داری ایران در غذای حلال به جهانیان تبیین و معرفی گردد؛ بازار دنیا باید فهم دقیقی از منطق و تئوری ما در حوزه غذای حلال داشته، منظومه فقهی و اخلاقی ریشه دار ما در حوزه کشاورزی و دامداری را ناظر به فراوری‌های قابل عرضه، بشناسد.

وی با بیان اینکه نیاز است تا در حوزه‌های فقهی و اخلاقی مربوط به دام، کارهای جدی تری را دنبال نمائیم، اذعان داشت: دبیرخانه حمایت از پروژه‌ها و مطالعات مورد نیاز نظام از جمله رویکردهای نوین حوزه‌های علمیه است که پشتیبانی چندصد طرح مطالعاتی عینی مورد نیاز سازمان‌ها و نهادهای نظام اسلامی را در دستور کار قرار داده است.

مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه به برخی از تفاهم نامه‌های همکاری حوزه و نهادهای مختلف نظام اسلامی از جمله آموزش و پرورش اشاره کرد و یادآور شد: حوزه‌های علمیه آمادگی داد تا ضمن تعریف محورهای همکاری مشترک، مطالعات راهبردی فقهی را ناظر به واقعیت‌های پیرامونی سازمان‌ها و نهادهای نظام اسلامی پیگیری نماید.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه نیاز است تا نسبت به قم توجه ویژه ای صورت گیرد، اظهار داشت: آنچه در شهر قم رقم می‌خورد نه تنها بر کشور، بلکه بر دنیا تأثیرگذار است؛ دامنه تأثیرگذار جهان شهر قم در عرصه بین الملل نیازمند توجه به الگوسازی‌های دقیق فعالیتی است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdce7p8zejh87pi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما