جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : 106636
منبع : قم نیوز

دیوارنگاره میدان ولی عصر با اعتراض گسترده مردمی تغییر کرد

قم نيوز : دیوارنگاره میدان ولیعصر تهران که تصاویری از برخی زنان را به عنوان زنان فخر آفرین ایرانی منتشر کرده بود، در کمتر از یک روز با اعتراض گسترده زنان و مردان در شبکه‌های اجتماعی تغییر کرد.
دیوارنگاره میدان ولی عصر با اعتراض گسترده مردمی تغییر کرد
دیوارنگاره میدان ولی عصر با اعتراض گسترده مردمی تغییر کرد
به گزارش قم نیوز سازمان اوج  که هر بار یک موضوع اجتماعی یا سیاسی و فرهنگی را توجه کرده و درباره آن طرحی را منتشر کرده و روی دیوارنگاره میدان ولی عصر تهران می برد، ۲ روز پیش با توجه به اعتراضات برآمده از فوت خانم مهسا امینی، تصاویری از چهل زن ایرانی را اکران کرد اما با اعتراضات گسترده شکل گرفته در شبکه های اجتماعی و اعتراض برخی از زنانی که تصاویر آنها روی دیوار نگار رفته بود، مجبور به تغییر آن شد.

عمده اعتراضات مطرح شده به طرح اکران شده، از سوی تعدادی از زنان مطرح شد که تصاویر آن ها روی دیوار رفته بود که از جمله آنها فاطمه معتمد آریا، نفیسه مرشدزاده، مرضیه برومند بودند.

برخی دیگر از اعتراضات درباره نحوه ارایه تصاویر زنان بود که اعتراض به تغییر تصویر مرحومه مریم میرزاخانی، از آن جمله است.

معترضان همچنین به انتخاب برخی چهره ها و عدم نمایش چهره زنان دیگری اعتراض کردند.

پس از این اعتراضات فراوان بود که اوج مجبور به تغییر طرح و حذف تصاویر تمام زنان شد.

مدیر روابط عمومی سازمان اوج، وابسته به سپاه پاسداران، پس از اوج گیری اعتراضات، در توییتی درباره دیوارنگاره میدان ولیعصر توضیحاتی ارائه کرد.
 
مهرداد معظمی در توییتی نوشت:
 
 «ما به عنوان سازمان هنری رسانه ای اوج همواره یکپارچگی ایران عزیز را مدنظر قرار داده ایم. تصویر دیوارنگاره تلاش کرده برای پاسداشت مقام زن، تعداد اندکی از زنان موفق سرزمین مان ایران را معرفی کند. برای این روزها که همه جا حرف از زنان است.»

وی افزود: «همه باید سعه صدر خود را برای ایران بالا ببریم. ما در یک کشتی هستیم. چه بخواهیم چه نخواهیم. نظر به اصلاح طرح فعلی دیوارنگاره، تا بازگشت مجدد این طرح، طرح جدید رونمایی می‌شود.»

انتهای پیام / ۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcjtmevmuqeymz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما