سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : 106694
منبع : قم نیوز

ایستگاه راه‌آهن جمکران نقش مهمی در توسعه مسافرپذیری قم دارد

قم نيوز : استاندار قم تبدیل شدن ایستگاه راه آهن جمکران به هاب مسافری را مهم ارزیابی کرد و گفت: اتصال به مترو ، ایستگاه راه‌آهن جمکران و قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان مهمترین ظرفیت در این زمینه بوده و می‌تواند زمینه ساز پایانه مسافربری درون و برون‌شهری استان و شهر قم شود.
ایستگاه راه‌آهن جمکران نقش مهمی در توسعه مسافرپذیری قم دارد
ایستگاه راه‌آهن جمکران نقش مهمی در توسعه مسافرپذیری قم دارد
به گزارش قم نیوز سردار سید محمد تقی شاهچراغی در بازدید از ایستگاه‌های راه‌آهن محمدیه و جمکران با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت سفر دوم رییس‌جمهور به قم برای تعیین تکلیف ایستگاه جمکران استفاده کرد، یادآور شد: راه‌اندازی این هاب مسافری می‌تواند بسیاری از مسائل مردم را حل کند.

وی با اشاره به اینکه وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران مهم‌ترین ظرفیت‌های گردشگری و جذب مسافر قم هستند، بیان داشت: راه‌های دسترسی زیادی مانند بلوار پیامبر اعظم(ص)، بلوار حضرت خدیجه(س)، بلوار ظهور برای تردد بین این اماکن مذهبی وجود دارد که فرصتی برای استفاده از حضور زائران در قم است.

وی راه‌اندازی فاز دوم خط نخست مترو قم را در این شرایطی مهم دانست و خاطرنشان کرد: تلاش‌ها و پیگیری‌های زیادی در این زمینه در مجموعه دولت در حال انجام است و باید از فرصت این دو مکان مذهبی برای توسعه قم بهترین استفاده را کرد.

مدیرکل راه‌آهن استان قم نیز در این بازدید با اشاره به فعالیت‌های ایستگاه راه‌آهن محمدیه، گفت: ۲۴ رام قطار به مقصدهای مختلف ازجمله کاشان، اصفهان، یزد، بندرعباس و دیگر شهرها در این ایستگاه توقف دارند.

غلامحسین دباغ با بیان اینکه راه دسترسی این ایستگاه بزرگ‌ترین مشکل در راه خدمت‌رسانی به مردم است، تصریح کرد: متأسفانه ایمنی این مسیر هم کم بوده و در برخی موارد مسافران به علت راه نامناسب و عدم روشنایی با خطر تصادف روبرو شده‌اند.

وی وضعیت ایستگاه راه‌آهن جمکران را نیز موردتوجه قرار داد و گفت: این ایستگاه بیش از ۲۰ سال بوده که فعال است و با اتصال مترو و قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان می‌توان از این ایستگاه به‌عنوان هاب اصلی جابجایی مسافران استان استفاده کرد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcdn90foyt0z96.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما