پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : 106723

نرخ مشارکت اقتصادی امسال در قم افزایش یافت

قم نيوز : رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم گفت: آمارها نشان می‌دهد نرخ مشارکت اقتصادی در استان طی فصل تابستان نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته با رشد همراه بوده‌است.
نرخ مشارکت اقتصادی امسال در قم افزایش یافت
نرخ مشارکت اقتصادی امسال در قم افزایش یافت
به گزارش قم نیوز حسن نادری  رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم بیان داشت: نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر در استان قم در فصل تابستان سال‌جاری ۳۶.۵ درصد برآورد شده‌ که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال‌قبل با افزایش ۰.۵ مواجه بوده‌است.

 رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم افزود: آمارها نشان می‌دهد نرخ بیکاری در جمعیت فعال ۱۵ ساله و بیشتر استان نیز در تابستان ۱۴۰۱، پایین‌تر از سطح کشور و رقم ۸.۴ درصد به ثبت رسید، این نرخ در سطح کشور ۸.۹ درصد برآورد شده‌است.

وی ادامه داد: در مقایسه با سایر استان‌های کشور نیز استان قم با ۸.۴ درصد نرخ بیکاری از نظر پایین بودن نرخ بیکاری دارای رتبه ۱۴ است، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته رتبه استان در این بخش ۱۹ بود.

نادری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که رشد اقتصادی به عنوان مهمترین برنامه دولت در سال ۱۴۰۱ تعیین شده‌است، گفت: در همین ارتباط میزان رشد اقتصادی بخش‌های مختلف استان قم از طرف سازمان برنامه و بودجه به ترتیب در بخش کشاورزی ۱۰.۱ درصد، معدن ۶.۸ درصد، صنعت ۹ درصد، خدمات ۷.۲ درصد و جمع ارزش افزوده ۷.۸ درصد درنظر گرفته‌ شده‌است.

وی بیان داشت: پیش‌بینی حجم تولید ناخالص داخلی استان قم طی سال ۱۴۰۱ در بخش‌های مختلف اقتصادی بیش‌از ۷۷۶ هزار میلیارد ریال است که در همین ارتباط ایجاد فرصت شغلی برای بیش‌از ۱۰ هزار نفر انتظار می‌رود.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcgx39qwak9zu4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما