قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه گفت: آسان‌گیری نسبت به قشر ضعیف جامعه، توجیه و اقناع و مراقبت متمکنین، نصب العین قرار دادن جریان اقتصادی، تولید و توزیع سه شاخص مهم است که با رعایت آن جامعه اصلاح خواهد شد.
آیت‌الله اعرافی: مسئولان مالیاتی به وضعیت اقشار ضعیف جامعه توجه کنند
آیت‌الله اعرافی: مسئولان مالیاتی به وضعیت اقشار ضعیف جامعه توجه کنند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی استان قم که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه انجام شد، طی سخنانی اظهار کرد: حضور و خدمت در این شهر نورانی ارزش مضاعف دارد که باید قدر دانست و شرایط خدمت را رعایت کرد، چون یکی از کارهایی که ارزش کار را افزایش می‌دهد این است که کجا و برای چه و چه مردمی خدمت می‌کند، خدمت در قم موجب مزید ارزش کار و خدمت در نظام اسلامی نیز اجر بسیار دارد.

وی تفکر، خودسازی و مراقبت دائمی را لازمه افراد در میدان برشمرد و گفت: افرادی که در میدان عمل هستند لازم است تفکر، خودسازی و مراقبت دائمی را داشته باشند که موجب پیشرفت در جامعه است.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: عناصر کلیدی باید خودشان اهل خود شناسی و خودسازی باشند و نیاز به تنبّه در کارها ضرورت هر دستگاهی است که موجب ارتقاء می‌شود.

وی ضمن اشاره به آیات مبارک قرآن کریم بیان کرد: قرآن کریم برای عدالت اجتماعی و توازن انسانی و اقتصادی تعابیر عجیبی دارد که هم شامل حقوق شرعی و هم حقوق نظام و مالیات می‌شود.

آیت الله اعرافی به توازن اقتصادی در جامعه اشاره و اظهار کرد: اگر توازن اقتصادی در جامعه حاکم نشود یا متمکنین اشکال دارند یا در طراحی و برنامه ریزی سیستم مشکلی وجود دارد.

وی با بیان حساسیت اسلام در اجرای احکام عنوان کرد: اسلام در اجرای عدالت حساسیت دارد و باید حد متوسط برای همه رعایت شود و مالیات و خراج نیز از قدیم بوده است.

آیت الله اعرافی خطاب به مدیران امور مالیاتی و با بیان نقش کلیدی دستگاه مالیاتی تصریح کرد: دستگاه شما دستگاهی است که تنظیم کننده معادلات اقتصادی است و پشتوانه مهم برای عدالت اقتصادی و توازن جامعه و محقق کننده آرمانها و اهداف است.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: عوامل دستگاه نیز باید دقت کنند که این اقدام برای ایجاد توازن در جامعه است، لذا وقتی به فقرا و ضعفا می‌رسند تا جایی که قانون اجازه می‌دهد باید با آن‌ها همراهی کنند و هرچه به سمت ثروتمندان می‌رود دقت بیشتری کنند.

آیت الله اعرافی به سه شاخص مهم در امور مالیاتی اشاره کرد و افزود: آسان‌گیری نسبت به قشر ضعیف جامعه، توجیه و اقناع و مراقبت متمکنین، نصب العین قرار دادن جریان اقتصادی، تولید و توزیع سه شاخص مهم است که با رعایت آن جامعه اصلاح خواهد شد.

وی به فرار مالیاتی اشاره و مطرح کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز تأکید دارند اگر فرار مالیاتی را بتوان رفع کرد ظلمی که افراد بسیاری تحمل می‌کنند از بین خواهد رفت، طبعا روحانیت نیز وظیفه اقناع سازی دارند.

مدیر حوزه های علمیه با تأکید بر توجیه و اقناع مردم اضافه کرد: توجیه و اقناع فکری افراد باید از زمان مدرسه برای دانش آموزان، دنبال شود که دستگاه‌های رسانه‌ای و روحانیت نیز می‌توانند در این زمینه کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: عوارض و مالیات قوام اداره جامعه است و حق واضحی است که لازمه اداره جامعه است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgu39q7ak9zu4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما