پنجشنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب : 106822

آموزش و پرورش نیازمند برنامه‌ریزی بلند مدت است

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری گفت: رسالت‌های پدافند غیرعامل گسترده است و یکی از حوزه‌های مهم برای کشور آموزش و پرورش است که پدافند غیرعامل در این حوزه باید برای مدارس و دانش‌آموزان برنامه‌های میان مدت و بلند مدت داشته باشد.
آموزش و پرورش نیازمند برنامه‌ریزی بلند مدت است
آموزش و پرورش نیازمند برنامه‌ریزی بلند مدت است
به گزارش قم نیوز آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با تسلیت حادثه غم بار شهادت زائران حرم شاهچراغ اظهار کرد: همانطور که خدا تهدیدهایی که تا کنون بر ملت ما وارد شده است را جبران کرده امیدواریم که این حادثه غمبار را هم برای بازماندگان و همه مردم آسان و جبران کند.

وی گفت: در مقابله با رفتارها و روش‌های دشمن، در تعبیرات دینی ما آمده است که سنگ را به جایی بزنید که از آن جا آمده است، این تعبیر، تعبیری گویا و رسا است که در مقابله با دشمن مطرح است ولی کارهای دیگری هم داریم که در دستگاه پدافند غیرعامل باید در سه دسته اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه تفاوت ویژگی های پدافند غیرعامل از نگاه مکتب ما با نگاه دشمن باید مشخص شود، گفت: آیت الله سید حسن اصفهانی که در عصر خود مرجع واحد بودند می فرمایند بخشی از حکومت داری عقلایی است و باید ببینیم که عقلا چه می کنند و مانعی ندارد که از دیگران فنون و روشها را بیاموزیم ولی چیزهایی هم وجود دارد که محدود به احکام و ضوابط شرعی است و باید ببینیم که دین در باره آن چه گفته است.

وی تصریح کرد: وقتی مالک اشتر به خیمه فتنه نزدیک شده بود و نزدیک بود خیمه ام الفساد را فتح کند پیامی از ولی امرش رسید که برگرد و اینجا یک چالش پیدا شد که با محاسبات نظامی نباید محاسبه شود و باید با ملاحظات دینی از فرمان ولی امر اطاعت کرد.

سعیدی افزود: در جنگ صفین که امیرالمؤمنین (ع) با عمر و عاص مواجه شدند و خواستند او را بکشند او حرکتی را انجام داد که از کشتن او صرف نظر کردند که این حرکت در هیچ جایی جز مکتب قابل درک نیست و یا اینکه فرمودند اگر دشمن آب را به روی شما بست شما نباید این کار را انجام دهید اقداماتی است که باید در قالب مکتبی به آن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه باید بدانیم که الان پدافند غیر عامل چه وظیفه ای دارد، گفت: کار شما خیلی گسترده است و یکی از حوزه های مهم کشور مدارس و دانش آموزان هستند که باید در میان مدت و بلند مدت روی آن کار کنید.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه راه مقابله با مشکلات یکسان نیست، گفت: روش مقابله در قضایای فتنه ۸۸ یک راه داشت و الان یک راه دیگری دارد و باید تفاوت‌ها را بیابید و در عمل به کار ببرید زیرا هر کاری در جای خودش صحیح است و اگر کاری که در گذشته انجام می‌شد خوب بود الان انجام شود تأثیر عکس دارد و باید به این توجه شود.

وی با بیان اینکه ما یاری خدا، اهل بیت (ع) و دعای شهدا را داریم که یاری گر ما است، افزود: در شرایط فعلی باید سلایق شخصی را کنار بگذاریم و روی سلایق نظام و رهبر انقلاب فکر و برنامه ریزی کنیم و کارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را شروع کنیم و هر کاری را در جای خودش استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgx39qxak9z74.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما