قم نيوز : فرماندار شهرستان کهک گفت: احداث تقاطع غیر همسطح و پل در روستای ورجان این شهرستان اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
احداث تقاطع غیرهمسطح روستای ورجان در شهرستان کهک ۴۰ درصد پیشرفت دارد
احداث تقاطع غیرهمسطح روستای ورجان در شهرستان کهک ۴۰ درصد پیشرفت دارد
به گزارش قم نیوز علیرضا گلچین پور فرماندار شهرستان کهک اظهار داشت: احداث تقاطع غیر همسطح و پل در منطقه ورجان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و ایجاد این تقاطع امری حیاتی است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان کهک منطقه ای گردشگری است بیان کرد: ورجان نقطه گلوگاهی شهرستان کهک است که مردم از سمت پردیسان قم و منطقه لنگرود وارد شهرستان می شوند و نبود تقاطع غیر همسطح ضمن ایجاد ترافیک باعث افزایش تصادف ها شده است.

وی هم چنین به احداث محور دوم پردیسان به ورجان با اعتباری بالغ بر یکهزار میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: اعتبار این طرح از تهاتر نفت تهیه شده و قرارگاه سازندگی سپاه به عنوان مجری آن وعده داده است که بخش عمده ای از طرح تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.   

فرماندار شهرستان کهک هم چنین در مورد احداث طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان گفت: احداث حدود ۱۰۰ واحد مسکن در شهرستان آغاز شده است.

وی ادامه داد: این طرح توسط بنیاد مسکن با اعتبارات این بنیاد و آورده مردم اجرا می شود و مجری طرح پیش بینی کرده است که نیمه دوم سال آینده به بهره برداری برسد. محل احداث این طرح نیز ورودی شهر کهک روبروی پمپ گاز است.

گلچین پور ایجاد «برق دیجی» و پست ۶۳ کیلوولت در ورودی منطقه سیرو و شهر کهک را از دیگر طرح های مهم شهرستان ذکر کرد و افزود: طرح برق دیجی سرمایه گذار دارد و همراه با پست ۶۳ کیلوولت در مدت پنج سال با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان احداث می شود که در کاهش نوسانات برق شهرستان کهک نقش بسزایی خواهد داشت. زمین طرح با پیگیری که در فرمانداری کهک انجام شد تهیه شده است و موافقت دستگاه هایی چون منابع طبیعی گرفته شده و به اداره برق اعلام شده است.

وی هم چنین آبرسانی به روستاهای کرمجگان و بیدهند از طرح آبرسانی به ۸۰ روستای کهک را از دیگر طرح های مهم شهرستان ذکر کرد و افزود: این طرح هم اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ابراز داشت: گازرسانی به روستای امامزاده اسماعیل را پیگیری کردیم که این طرح اعتبار زیادی لازم دارد و شرکت ملی گاز باید با آن موافقت کند. 

گلچین پور ادامه داد: اجرای این طرح حدود ۲۰ کیلومتر لوله گذاری در منطقه کوهستانی و صعب العبور نیاز دارد.

شهرستان کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم دارای ۲ بخش مرکزی و فردو است. جمعیت ثابت این شهرستان ۳۰ هزار نفر و جمعیت متغیر آن تا ۸۰ هزار نفر تخمین زده می شود.

با مصوبه هیات دولت و پیگیری های استاندار وقت قم در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تشکیل شهرستان‌های جدید کهک و جعفریه در استان قم تصویب شد.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcd990fkyt0zj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما