جمعه ۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : 10700
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم:

احداث اماکن اختصاصی اولویت اصلی ورزش قم است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: با توجه به نبوغ و استعدادی که ورزشکاران رشته‌های مختلف در عرصه قهرمانی دارند، ‌احداث اماکن اختصاصی، اولویت اصلی ورزش قم به شمار می‌رود.
احداث اماکن اختصاصی اولویت اصلی ورزش قم است
به گزارش قم نیوز، عباس جهان‌بینی گفت: برخی رشته‌ها مانند کاراته، ورزش‌های رزمی‌،‌ تکواندو و کشتی از خانه اختصاصی این رشته‌ها برخوردار هستند، اما در حال حاضر تلاش می‌کنیم با سیاست‌گذاری اصولی، احداث اماکن ورزشی به شکل اختصاصی در قم انجام شود، چراکه برخی ورزش‌ها هنوز از این فرصت محروم هستند.

وی با بیان اینکه ورزش قم در سال‌های اخیر رشد بسیار خوبی در بخش‌های همگانی و قهرمانی داشته است، ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از اماکن ورزشی در سطح استان قم به شکل مشترک بین رشته‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جهان‌بینی خاطرنشان کرد: از آنجایی که ایجاد بستر مناسب برای رشد و تعالی ورزش، مستلزم توجه به زیرساخت‌ها و امکانات سخت‌افزاری است، بنابراین سیاست مجموعه ورزش استان ایجاد حداقل یک فضای ورزش اختصاصی برای هر رشته ورزشی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با تشریح وضعیت مجموعه ورزشی شهدای هفتم‌تیر قم بیان کرد: در طرح تکمیل و تجهیز مجموعه شهدای هفتم‌تیر، عملیات نصب چمن مصنوعی با هزینه‌ای قابل توجه در مرحله نخست اجرا شده و به زودی به شکلی زیبا این مجموعه آماده استفاده علاقمندان به ورزش خواهد بود.

این مسئول با اشاره به افزایش گرایش جوانان به امر ورزش تأکید کرد: با وجود فعالیت حدود ۴۵ هیئت ورزشی در سطح استان و شهرستان قم، میزان گرایش جوانان به این امر خطیر از جایگاه مناسبی برخوردار است و عواملی همچون افزایش اماکن ورزشی، وجود مربیان مجرب و کار آزموده در رشته‌های مختلف، کنترل هزینه‌های ورزش در رشته‌های گوناگون و تزریق عادلانه اعتبارات و بودجه به ورزش استان به عنوان مهم‌ترین دلایل تحقق این موضوع مطرح است.

جهان‌بینی با اشاره به جایگاه خوب ورزش قم در سطح کشور یادآور شد: در حال حاضر خیران ورزشی در ارتقای جایگاه ورزش نقش سازنده‌ای ایفا می‌کنند و انتظار داریم با تدوین برنامه جامع، زمینه استفاده از این ظرفیت در سطح استان قم مهیا شود.

وی در پایان اذعان داشت: دائما ورزش قم را رصد می‌کنیم تا هم کمبودها و کاستی‌ها برطرف شود و هم اینکه راهکارهای توسعه بیش از پیش ورزش را پیدا کرده و در نهایت به یکی از مهم‌ترین اهداف خود که حضور ورزشکاران قمی در المپیک آینده است، دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdchvqnz.23nvvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما