سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب : 107157

۱۰ هزار طرح آبرسانی روستایی در کشور فعال است

قم نيوز : معاون مهندسی شرکت توسعه آب و فاضلاب کشور با اشاره به فعال بودن ۱۰ هزار طرح آبرسانی در روستاهای کشور، گفت: ۷ هزار طرح با مشارکت قرارگاه امام حسن(ع) و ۳ هزار طرح نیز از طریق اعتبارات ملی در حال انجام است.
۱۰ هزار طرح آبرسانی روستایی در کشور فعال است
۱۰ هزار طرح آبرسانی روستایی در کشور فعال است
به گزارش قم نیوز مجید آقازاده حبشی روز سه شنبه در چهارمین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران در دانشگاه قم، افزود: علاوه بر این، ۵ هزار طرح آبرسانی روستایی نیز با مشارکت خیرین کلید خورده است.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷ هزار طرح استانی، ۱۱۹ طرح ملی در حوزه آب و ۹۵ طرح ملی در بخش فاضلاب در سطح کشور در حال انجام است که تا پایان امسال ۱۷ طرح آبرسانی و ۱۳ طرح توسعه شبکه فاضلاب تکمیل می‌شود.
 
معاون مهندسی شرکت توسعه آب و فاضلاب کشور گفت: با تکمیل این طرح‌ها، یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب پساب به‌صورت متوسط سالانه تولید خواهد شد که بخش زیادی از نیاز بخش صنعت، کشاورزی و فضای سبز را می‌توان تامین کرد.
 
آقازاده حبشی بابیان اینکه از ۴ دهه گذشته موضوع آب موردتوجه ویژه در سطح جهان قرارگرفته و به یک مساله مهم زیست‌محیطی، سیاسی و امنیتی تبدیل‌شده است، یادآور شد: جهان امروز با افزایش تقاضا و کمبود منابع و ذخایر آبی روبه‌روست و هم‌زمان کیفیت آب مصرفی نیز کاهش‌یافته است.
 
وی تصریح کرد: برای مدیریت مطلوب آب در کشور لازم است تا ضمن حمایت‌های سیاسی در عرصه تصمیم سازی، مصرفت کنندگان آب نیز در مدیریت آن درگیر شده و مشارکت فعال داشته باشند و هم‌زمان‌ همکاری‌های منطقه‌ای نیز در تامین و نحوه مصرف منابع آبی موردتوجه قرار بگیرد.
 
معاون مهندسی شرکت توسعه آب و فاضلاب کشور با تاکید بر اینکه میزان تقاضای آب از ذخایر و منابع واقعی بیشتر است و این مساله سبب بروز چالش‌های اساسی شده است، گفت: برخی روش‌های مدیریتی نادرست در حوزه آب و فاضلاب باید کنار گذاشته‌شده و از تجربه کشورهای موفق در راهبری آب استفاده بهینه‌ای شود.
 
وی آینده‌نگری لازم و تصمیم سازی در حوزه آب را مورد تاکید قرار داد و گفت: تداوم خشکسالی و کمبود منابع آبی، جزو چالش‌های مهم و اساسی کشور است.
 
چهارمین کنگره ملی علوم و مهندسی آب و فاضلاب امروز در دانشگاه قم آغاز شد و تا فردا دوم آذرماه جاری ادامه دارد.

انتهای پیام / 106 
https://qomnews.ir/vdciwyazyt1auz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما