چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : 107159
منبع : قم نیوز

هر۱۰ دقیقه یکی از فرآورده‌های خونی در مراکز درمانی قم مصرف می‌شود

قم نيوز : مدیرکل انتقال خون استان قم گفت: به ازای هر ۱۰ دقیقه یکی از فرآورده‌های خونی در مراکز درمانی استان مصرف می‌شود.
هر۱۰ دقیقه یکی از فرآورده‌های خونی در مراکز درمانی قم مصرف می‌شود
هر۱۰ دقیقه یکی از فرآورده‌های خونی در مراکز درمانی قم مصرف می‌شود
به گزارش قم نیوز مرتضی نوریان مدیرکل انتقال خون استان قم روز چهارشنبه ابراز داشت: بالا رفتن تعداد اعمال جراحی، ‌افزایش بیماران نیازمند خون مثل بیماران ناشی از حوادث، ‌بلایا، سوختگی ها، مادران باردار و تعویض خون در نوزدان باعث بالا رفتن مصرف خون و فرآورده های آن می شود.
 
وی بیان کرد: اهدای خون به نوعی اهدای عضوی است که هر انسانی بدون این که آسیب ببیند هر مرتبه اهدای خونش سه نفر از بیمارانی که حیات شان به خون و فرآورده های خونی وابسته است را نجات می دهد.
 
وی گفت: در حال حاضر طبق آمار جهانی بیش از ۱۵۰ هزار مادر باردار در سال به علت ناکافی بودن خون از بین می روند و به همت مردم کشورمان و به خصوص مردم استان قم که مشارکت فعال دارند این مشکل در کشور و استان ما وجود ندارد.
 
نوریان با اشاره به شرایط اهدای خون گفت: شرایط اهدای خون شرایط عمومی فرد است که حتی سرما خوردگی هم نداشته باشد و افراد از سن ۱۸ تا ۶۵ سال می توانند اهدای خون داشته باشند و از نظر وزن هم نباید کمتر از ۵۵ کیلوگرم باشند.
 
وی با بیان این که بانوان گمان می کنند نمی توانند اهدای خون داشته باشند و سهم کمتری در این کار دارند گفت: امسال در استان قم نسبت به سال قبل بانوان ۱.۳ درصد کمتر در اهدای خون مشارکت کرده اند و بانوان قمی تنها سهم سه درصدی از کل اهداکنندگان را دارند.
 
مدیرکل انتقال خون استان قم افزود: در اهدای خون تفکیک جنسیتی وجود ندارد و بانوان نیز می توانند اهدای خون داشته باشند و بانوان قمی صرفا برای اهدای خون می توانند به مرکز روح الله مراجعه کنند.
 
وی با اشاره به این که اهدای خون هیجانی نمی خواهیم بلکه اهدای خون مستمر می خواهیم اظهار داشت: حدود ۶۰ درصد اهداکنندگان ما مستمر هستند و بیش از ۲ بار در سال اهدای خون دارند.

انتهای پیام / 106 
https://qomnews.ir/vdcam0n6o49nw61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما