قم نيوز : معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت:اگر بخواهیم بلوار غدیر را یک باند تندرو در نظر بگیریم شاهد افزایش کشته‌های این مسیر خواهیم بود.
مخالفت با تبدیل بلوار غدیر قم به باند تندرو / اجرای چشم‌گربه‌ای در شهر ضروری است
مخالفت با تبدیل بلوار غدیر قم به باند تندرو / اجرای چشم‌گربه‌ای در شهر ضروری است
 به گزارش قم نیوز مسعود طبیبی،معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اهمیت بررسی طرح جامع حمل‌ونقل اظهار کرد: امروزه به موضوع ایمنی در معابر و تعیین رده‌بندی عملکرد معابر به حد کافی توجه نمی‌شود.
 
او ایجاد کاربری‌های جاذب سفر در معابر تندرو را یکی از آسیب‌های طراحی معابر دانست و افزود: در مسیر‌هایی که اطراف آن کاربری‌های جاذب سفر وجود دارد، نمی‌توانیم رده‌بندی تندرو داشته باشیم و بلوار غدیر یکی از این مسیر‌هایی بوده که به خاطر عبور عرضی عابر پرخطر است.
 
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: اگر بخواهیم مسیر بلوار غدیر را یک مسیر تندرو در نظر بگیریم شاهد افزایش کشته‌های این مسیر خواهیم بود و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک مخالف این مسئله است.
 
او به توسعه متوازن نیز اشاره کرد و گفت: برای توسعه متوازن نیاز به زمان بوده و نمی‌توانیم ایمنی شهروندان را به‌صورت کامل تأمین کنیم و اگر جان آدم‌ها برای ما مهم است باید کاربری معابر به‌درستی تعیین شود و کاربری‌های پیرامون هر معبر در نظر گرفته شود.
 
طبیبی، آمار ۱۰۰ کشته در سال را در شهر قم یادآور شد و گفت: نمی‌توانیم زیرساخت‌های ایمنی برای معابر را در نظر نگیریم و با مقایسه شهر قم با سایر کلان‌شهر‌ها عدد ۱۰۰ کشته در شهر قابل‌توجه بوده و این نشان‌دهنده مشکلاتی در رفتار ترافیکی است، در واقع تمام ارگان‌ها مسئول هستند تا شرایط را اصلاح کنند.
 
او طراحی معابر را بر اساس شلوغ‌ترین روز‌های سال عنوان کرد و گفت: آیین‌نامه، طراحی معابر را بر اساس پیک تردد در نظر می‌گیرد و ما باید تمام مسائل را در نظر بگیریم و نمی‌توانیم نسبت به طراحی معابر روز‌های خلوت را در نظر داشته باشیم.
 
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در پایان نسبت به اجرای چشم‌گربه‌ای در شهر تأکید کرد و گفت: در مسیر‌های که رفتار‌های ترافیکی درستی وجود نداشته و پلیس حضور ندارد اجرای چشم‌گربه‌ای لازم بوده و در مسیر‌هایی نیز اگر جمع‌آوری‌شده دلایلی علمی داشته است.

انتهای پیام / 106 
https://qomnews.ir/vdcg7u9qxak9zq4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما