سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب : 107230
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو:

ایران پرچم‌دار فناوری‌های جدید نانویی می‌شود

قم نيوز : دبیر ستاد توسعه فناوری نانو گفت: تلاش داریم فناوری هایی به دنیا عرضه کنیم که هیچ کشوری به آن دست نیافته است و ایران پرچمدار این محصولات خواهد بود.
ایران پرچم‌دار فناوری‌های جدید نانویی می‌شود
ایران پرچم‌دار فناوری‌های جدید نانویی می‌شود
به گزارش به گزارش قم نیوز سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در نشست با معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان با ارائه گزارش عملکرد این ستاد، گفت: ما طی این چند سال تلاش کردیم زنجیره ارزش نانوفناوری را در کشور به شکل کامل از ترویج تا توسعه منابع انسانی و تامین زیرساخت ها پوشش دهیم. هدف اصلی خود را هم افزایش رفاه مردم و تولید ثروت از علم و فناوری قرار دادیم.

وی افزود: برای شروع کار با چالش های جدی مطرح بودیم که یکی از این مشکلات؛ نهادینه کردن مفهوم، چرایی، اهمیت و ضرورت توسعه فناوری نانو در کشور و میان مسوولان، اساتید دانشگاهی و مردم بود. تا امروز به گونه‌ای پیش رفتیم که این جامعه کاملا با دستاوردها و ضرورت های نانوفناوری در زندگی خود آشنا هستند.

به گفته سرکار، ترویج نانوفناوری میان دانش آموزان و دانشجویان هم برنامه دیگری بود که به جد دنبال کردیم و امروز ۳۳۰ نهاد ترویجی در حوزه دانش آموزی در کل کشور فعالیت می کنند و ۸۸ آزمایشگاه نیز خدمات خود را در اختیار دبیرستان های کشور گذاشته اند.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در حوزه دانشجویی، بیان کرد: ستاد در تلاش است تا دانشجویان را در این حوزه توانمند کند به گونه ای که پس از فارغ التحصیلی بتوانند شرکت های نوپا و دانش بنیان خود را داشته باشند. دستاورد این نوع نگاه هم شکل گیری ۳۵ استارتاپ و ۶۰۰ هسته فناور دانشجویی در کشور است.

وی توسعه علمی کشور در زمینه نانوفناوری را خوب ارزیابی کرد و گفت: در تلاشیم تا این دستاوردها را در توسعه فناوری هم به کار ببندیم و فناوری هایی به دنیا عرضه کنیم که هیچ کشوری به آن دست نیافته است و ایران پرچمدار این محصولات خواهد بود.

سرکار اتصال عرضه به بازار و صنعت را هم دیگر دستاورد این ستاد عنوان کرد و اظهار داشت: در این برنامه توانمندی های دانش بنیان ها را به نیازهای صنعتی متصل می کنیم که این کار طی ۵ سال منجر به دریافت ۴ هزار و ۵۰۰ تقاضای واقعی از سمت صنعت و ۸۰۰ قرارداد قطعی میان فناوران و صنایع منعقد شده است.

وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده قصد داشتیم تا سال ۱۴۰۴ صادرات شرکت های دارای توانمندی صادرات را به عدد ۱ میلیارد دلار برسانیم که متاسفانه شدت یافتن تحریم‌ها، شیوع کرونا و کاهش بودجه؛ تحقق این هدف را با اما و اگرهای جدی مواجه کرده است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcae0n6w49nwu1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما