قم نيوز : معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: زمان بهره‌برداری از پروژه مترو مشخص نیست و نمی‌توانیم زمان خاصی را برای آن پیش‌بینی کنیم.
بهره برداری از پروژه متروی قم در هاله ای از ابهام
بهره برداری از پروژه متروی قم در هاله ای از ابهام
به گزارش قم نیوز سید ابوالفضل اسماعیلی اظهار کرد: امروز شهر قم بعد از سال‌ها به یک کلان‌شهر توسعه‌یافته تبدیل‌شده و مسیر توسعه را با همه مشکلات اقتصادی جامعه و کشور به‌خوبی طی می‌کند و تغییرات در شهر محسوس است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم تعریف و نظارت درست و دقیق بر پروژه‌ها را یکی از عوامل موفقیت در توسعه شهر دانست و افزود: در شهرداری قم به‌صورت ماهیانه و با حضور شهردار و معاونین و مدیران مناطق تمام پروژه‌ها و پیشرفت آن‌ها با جزئیات بررسی‌شده و برای حل چالش‌های هر پروژه برنامه‌ریزی می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم، پروژه‌های حوزه حمل‌ونقل را موردبررسی قرارداد و تصریح کرد: در شهرداری قم بخشی از کلان پروژه‌ها در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک برنامه‌ریزی می‌شود و یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهر اجرای مترو است.

او ادامه داد: این پروژه با توجه به شرایط اقتصادی و منابع مالی دولتی به نسبت شرایط پیشرفت خوبی داشته و در فاز نخست آن کامل شده و نیاز‌ها را برطرف می‌کند، اما باوجود تحریم‌ها مشکل واگن‌ها حل‌نشده و مدیران شهر قم در تلاش برای حل این معضل هستند.

اسماعیلی تأکید کرد: تأمین واگن مترو از حوزه اختیارات و توان شهرداری خارج بوده و باید منتظر حل این مشکل توسط دستگاه‌های بالادستی باشیم و چنین پروژه‌هایی نیاز به منابع و حمایت ملی دارد.

او به پیشرفت مترو در بخش سازه نیز اشاره کرد و گفت: زمان بهره‌برداری پروژه مشخص نیست و نمی‌توانیم زمانی را برای آن پیش‌بینی کنیم، اما مدیریت شهری تلاش می‌کند این مشکل را حل کرده و مذاکراتی نیز با شرکت‌های خارجی در حال انجام است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfmedytw6dx0a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما