قم نيوز : دادستان کل کشور با اشاره به آغاز برگزاری دادگاه‌های مجرمین اغتشاشات اخیر از هفته گذشته گفت: با افرادی که امنیت کشور و جان مردم را به خطر انداختند هیچگونه اغماض و مماشاتی صورت نمی گیرد.
هیچگونه اغماض و مماشاتی با مجرمین اغتشاشات اخیر صورت نمی‌گیرد
هیچگونه اغماض و مماشاتی با مجرمین اغتشاشات اخیر صورت نمی‌گیرد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمدجعفر منتظری ظهر پنجشنبه در دومین نشست از سلسله نشست‌های جهاد تبیین که از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد اظهار داشت: امروز در یک جنگ ترکیبی هستیم که دشمنان بر روی آن سرمایه گذاری زیادی کرده‌اند.

دادستان کشور گفت: در این جنگ ترکیبی هماهنگی کشورهایی همانند آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه و رژیم صهیونیستی مشهود است و اقداماتی که در این عرصه صورت می‌گیرد به این پنج کشور مربوط می‌شود.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه جنگ ترکیبی پدیده‌ای از کنار هم قرار گرفتن جنگ‌های نظامی، سیاسی، جعل و دروغگویی، سایبری و همچنین تلاش برای بر هم زدن ارتباطات بین المللی ایران است و دشمن تلاش کرده تا با ایجاد اختلافات قومیتی، مذهبی و همچنین با تشدید تحریم‌های اقتصادی و اعمال جنگ نظامی امنیت کشور را تضعیف کنند.

وی عنوان داشت: کشورهای غربی آنچه که در توان داشته‌اند در این عرصه به میدان آورده‌اند و در پی آن هستند تا فشارهای اقتصادی را بر ملت افزایش دهند.

اغلب سلاح‌هایی که در ماه‌های اخیر در کشور کشف شده آمریکایی است

دادستان کل کشور با بیان اینکه اغلب سلاح‌هایی که در ماه‌های اخیر در کشور کشف شده آمریکایی بوده است افزود: دشمن با ایجاد برخی پایگاه‌های نظامی در منطقه کردستان و افغانستان برای ایجاد اغتشاش و ناامنی در کشور نیروهایی تربیت کرده است تا بتواند پروژه کشته سازی ها را ادامه دهد.

حجت الاسلام منتظری بیان داشت: امروز باید دشمن را به خوبی بشناسیم و از امکانات و توانمندی آن مطلع باشیم تا بتوانیم اقدامات لازم در تقابل با آن صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در جنگ ترکیبی اخیر موضوع زنان یکی از محورهای این جنگ بوده است ادامه داد: شعار زن، زندگی، آزادی حساب شده و از سوی دشمنان طراحی شده است.

وی گفت: کشورهایی همانند آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه و رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را برای تصویب قطعنامه اخیر که محوریت آن نقض حقوق بشر است انجام دادند و در این راستا جلسات مختلفی را با سران کشورهای مختلف برگزار کردند تا بتوانند نظر آنها را به خود جلب کنند.

دادستان کل کشور عنوان کرد: موضوع بی حجابی و روش‌های جلوگیری از آن در دست بررسی است که امید است نتایج آن را در هفته‌های آینده شاهد باشیم که در این راستا همه دستگاه‌های فرهنگی از جمله حوزه‌های علمیه می‌بایست به میدان بیایند به تبیین اهمیت موضوع حجاب در نظام اسلامی بپردازند.

حجت الاسلام منتظری افزود: مطالبه گری از مسئولین نیز می‌تواند راهکاری در راستای مواجهه با این پدیده باشد و در این راستا از فعالان فرهنگی درخواست داریم که تا ایده‌های خود را با موضوع بدحجابی ارائه کنند تا در روند تصمیم سازی ها از آن استفاده شود.

هیچ‌گونه اغماض و مماشاتی با مجرمین اغتشاشات اخیر صورت نمی‌گیرد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز برگزاری دادگاه‌های مجرمین اغتشاشات اخیر از هفته گذشته بیان داشت: با افرادی که امنیت کشور و جان مردم را به خطر انداختند هیچ‌گونه اغماض و مماشاتی صورت نخواهد گرفت.

دادستان کل کشور ادامه داد: ممکن است فرایند رسیدگی به برخی از پرونده‌های مجرمین حوادث اخیر زمان بر باشد و دستگاه قضا رعایت قانون و موازین شرعی را در این زمینه مورد توجه قرار خواهد داد.

حجت الاسلام منتظری ابراز داشت: قصاص افراد محارب نیز زمانی صورت می‌گیرد که جرایم آنان به صورت کامل ثابت و روشن شود.

وی همچنین با اشاره به دشمنی آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بیان داشت: آمریکایی‌ها در این سال‌ها از هیچ گونه اقدامی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی فروگذار نکردند.

دادستان کل کشور افزود: آنان امروز دست به جنگ ترکیبی زدند و این در حالی است که در دهه‌های گذشته روش‌های تک بعدی از جنگ‌های مختلف در دستور کار بوده است اما امروز عرصه جنگ ترکیبی که بسیار پیچیده است مواجه هستیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchmqnzm23nvid.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما