دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : 107297

دو فیلم مستند «جمعه دوم آوریل» و «آژیر» در قم رونمایی شد

قم نيوز : دو فیلم مستند «جمعه دوم آوریل» و «آژیر» که به سفارش ستاد کنگره ملی شهدای قم ساخته شده بود، رونمایی و از عوامل آن تجلیل شد.
دو فیلم مستند «جمعه دوم آوریل» و «آژیر» در قم رونمایی شد
دو فیلم مستند «جمعه دوم آوریل» و «آژیر» در قم رونمایی شد
به گزارش قم نیوز مراسم رونمایی و تجلیل از عوامل ساخت دو فیلم مستند «جمعه دوم آوریل» و «آژیر» شامگاه شنبه با حضور علی اکبر خوشگفتار رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم، رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قم، حجت الاسلام طباطبایی مدیر عامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم در خانه موزه شهیدان زین الدین قم برگزار شد.

فیلم مستند «جمعه دوم آوریل» در خصوص طلبه شهید شیخ محمد حسن ابراهیمی که در کشور گویان به شهادت رسید می‌باشد که با کارگردانی سمانه ابوطالبی تولید شد.

شهید ابراهیمی از طلاب حوزه علمیه قم در کشور گویان واقع در آمریکایی جنوبی مشغول به تبلیغ دین اسلام بود که افراد اسلام ستیز وی را ربوده و در جنگل‌های این کشور به شهادت رساندند.

در این فیلم مستند، به ابعاد شخصیتی این طلبه شهید و همچنین نحوه شهادت شهید ابراهیمی پرداخته شده است.

«آژیر» یکی دیگر از فیلم‌های مستندی که به سفارش ستاد ملی کنگره شهدای استان قم به کارگردانی سلمان ابوطالبی ساخته شده نیز در این مراسم رونمایی شد.

کارگردان آژیر در این مراسم اظهار داشت: فیلم مستند آژیر روایتی از سه حادثه بمباران قم در سالهای دفاع مقدس است.

ابوطالبی بیان داشت: گروه سرود دانش آموزان مدرسه قطب راوندی پس از اجرای سرود در سینما تربیت بر اثر بمباران رژیم بعث به شهادت رسیدند که رهبر معظم انقلاب نیز در خصوص پرداختن به این سوژه تاکید داشتند.

وی گفت: بخش دوم مستند آژیر مربوط به شهادت جمعی از بانوان در مراسم عزاداری ایام فاطمیه در محله سجادیه قم بر اثر بمباران رژیم بعث است.

این کارگردان قمی ادامه داد: بخش سوم این مستند نیز به حمله موشکی رژیم بعث عراق در عید سال ۶۷ می‌پردازد.

ابوطالبی افزود: برای ساخت این مستند کار سختی پیش رو داشتیم چرا که آرشیوی تصاویر کمی در این زمینه وجود داشت و از سویی دیگر با کمبود زمان مواجه بودیم که در فرصت کمتر از دوماه این مستند ساخته شد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcdn50f5yt0zx6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما