سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب : 107319
مدیر پژوهش دانشگاه قم

دانشگاه قم به حوزه علوم شناختی و هوش مصنوعی توجه ویژه ای دارد

قم نيوز : مدیر پژوهش دانشگاه قم گفت : دانشگاه توجه ویژه‌ای به موضوعاتی همچون علوم شناختی و هوش مصنوعی، نرم‌افزار و سخت‌افزار آن، و از سوی دیگر موضوعات علوم‌انسانی مرتبط با هوش مصنوعی دارد.
دانشگاه قم به حوزه علوم شناختی و هوش مصنوعی توجه ویژه ای دارد
دانشگاه قم به حوزه علوم شناختی و هوش مصنوعی توجه ویژه ای دارد
علی احسانی، عضو هیئت علمی شیمی دانشگاه  قم در حاشیه برگزاری بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن‌بازار استان قم با بیان اینکه از سال ۲۰۱۵ به بعد رشد خوبی در مراجع بین‌المللی داشته‌ایم، عنوان کرد: تعداد مقالات افزایش یافته‌است، طرح‌های در ارتباط با صنعت در دانشگاه قم و دانشگاه صنعتی قم و مجموعه‌های آموزشی دیگر با شتابی معادل پیشرفت سطح کشور در حال توسعه‌اند و در ادامه می‌توانیم با توجه و سرمایه‌گذاری ویژه در سطح جهانی فعالیت کنیم.
مدیر پژوهشی دانشگاه قم بیان کرد: نظر به اینکه ریاست جدید دانشگاه توجه ویژه‌ای به موضوعاتی همچون علوم شناختی و هوش مصنوعی، نرم‌افزار و سخت‌افزار آن، و از سوی دیگر موضوعات علوم‌انسانی مرتبط با هوش مصنوعی دارند، لذا این زمینه‌ها به صورت جدی دنبال می‌شوند.
وی ادامه داد: تأسیس دانشکده‌ای مربوط به علوم شناختی و هوش مصنوعی، جذب هیئت علمی و تمرکز در این زمینه در حال بررسی است و می‌تواند بسیار مفید واقع شود.
عضو هیئت علمی گروه شیمی دانشگاه قم بیان کرد: در آینده هوش مصنوعی اثر گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف علمی دارد، برای مثال در رشته شیمی اثرگذاری وسیعی خواهد داشت.
احسانی افزود: با توجه به پشتوانه علمی قوی دانشگاه قم در زمینه علوم‌انسانی، سرمایه‌گذاری در علوم شناختی، هوش مصنوعی و حوزه‌های بین رشته‌ای اثرگذاری ویژه‌ای در فضای ملی و بین‌المللی داشته باشد.
انتهای پیام /۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcizyaz3t1aup2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما