چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : 107321
منبع : قم نیوز

قنوات برای پذیرش جمعیت سرریز قم نیازمند بودجه است

قم نيوز : شهردار قنوات قم گفت: این شهر برای پذیرش بیشتر جمعیت سرریز شهر قم، نیازمند ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های مدیریت شهری است که این امر به تخصیص بودجه‌های مورد نیاز در سطح استانی و ملی نیاز دارد.
قنوات برای پذیرش جمعیت سرریز قم نیازمند بودجه است
قنوات برای پذیرش جمعیت سرریز قم نیازمند بودجه است
به گزارش قم نیوز محمد ابراهیم فرهادلو شهردار قنوات قم بیان داشت: قنوات وسیع‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر استان بعد از قم است و کمترین فاصله را به مرکز استان دارد،‌ این شهر طی سال‌های اخیر به یکی از مهمترین مناطق پذیرش کننده جمعیت سرریز شهر قم تبدیل شده‌ که ادامه این روند به ایجاد هرچه بیشتر ظرفیت‌های جدید و تکمیل زیرساخت‌های شهری نیاز دارد.

وی با اشاره به این که شهر قنوات در سال ۷۹ با مصوبه هیات وزیران تاسیس شد و شهرداری این شهر فعالیت رسمی خود را از سال ۸۰ آغاز کرد،‌ افزود: در طول این سال‌ها عواملی همچون فاصله کوتاه قنوات تا شهر قم و راه دسترسی مناسب آن موجب شده تا این شهر از نظر جمعیتی با رشد چشمگیری مواجه باشد.

وی ادامه داد: افق جمعیتی پیش‌بینی‌شده برای سال ۱۴۰۰ شهر قنوات مطابق طرح جامع سال ۸۸ این شهر، ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر بود که این آمار در سال ۹۳ محقق شد و اکنون شهر قنوات به غیر از اتباع خارجی و مناطق حوزه نفوذ این شهر،‌ دارای جمعیتی بیش‌از ۱۸ هزار نفر است.

فرهادلو تاکید کرد: آمار بیان شده نشان می‌دهد که سرریز جمعیت مرکز استان به سمت شهر قنوات است و به همین دلیل این شهر نیازمند نگاه ویژه مسئولان استانی برای ایجاد هرچه سریع‌تر زیرساخت‌های عمرانی،‌ فرهنگی و اجتماعی است.

وی افزود: شهرداری قنوات با استفاده از تمام ظرفیت‌های در اختیار خود، تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به جمعیت ورودی به این شهر را دنبال می‌کند اما برای سرعت بخشیدن به این روند نیازمند استفاده از اعتبارات ملی و استانی است.

شهر قنوات در بخش مرکزی استان قم قرارگرفته و فاصله آن با شهر قم حدود ۱۰ کیلومتر است، این شهر در سال ۷۹ با ادغام روستاهای حاجی‌آباد لک‌ها، مرادآباد، والیجرد و حسن‌آباد ایجاد شد و از سابقه تاریخی قابل‌توجهی برخوردار است و گویش برخی از مردم ساکن در این شهر به زبان لکی است.

این شهر در مناطق خشک و کویری قم قرارگرفته است و درگذشته از طریق حفر قنات، آب موردنیاز مردم منطقه تامین می‌شد و به دلیل همین پیشینه تاریخی به نام شهر قنوات شناخته می‌شود.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcb5zb88rhbgfp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما