قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: محصولات گیاهان دارویی بخش عمده‌ای از فرآورده‌های مرکز رشد و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان قم را شامل می‌شود.
تولید دارو با پایه گیاهی در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی قم
تولید دارو با پایه گیاهی در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی قم
به گزارش قم نیوز مهدی مصری در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی و فناوری استان قم که به مناسبت هفته پژوهش در محل نمایشگاه‌های دائمی استان قم برپا شده است،عنوان کرد: محصولات گیاهان دارویی بخش عمده‌ای از فرآورده‌های مرکز رشد و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان قم را شامل می‌شود.

او ادامه داد: در این مرکز تلاش شده ترکیب گیاهان دارویی در موارد مختلفی استفاده شود که ازجمله آن‌ها می‌توان به درمان کیست‌های تخمدانی و مواد ضد تشنج اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به اینکه بسیاری از فرآورده‌های این مرکز نیز به‌صورت ماده اولیه است، مطرح کرد: در حال حاضر مراحل ثبت اختراع این مواد نیز در حال انجام بوده و در آینده هرکدام به محصولی تبدیل خواهند شد.

مصری با بیان اینکه آمادگی لازم در دانشگاه علوم پزشکی به‌منظور شتاب‌دهی به این فعالیت‌ها وجود دارد، عنوان کرد: می‌توانیم پژوهش‌های علمی و ثبت اختراع محصولات را انجام دهیم تا نهایتاً این فرآورده‌ها به سمت تجاری‌سازی بروند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با تأکید بر اینکه برای پیشرفت کشور باید اقدامات دانش‌پایه موردتوجه باشد، تصریح کرد: فعالیت‌ها باید علمی، هوشمندانه، سازگار با طبیعت و با پیوست سلامت باشند تا بتواند نیاز‌های بشر و جامعه را حل کنند.

مصری، با اشاره به برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی در هفته پژوهش، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم این برنامه‌ها را با رویکرد تقدیر و تشویق از محققین دانشگاه انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به اینکه در واقع فعالیت‌ها باید بر پایه دانش‌بنیان، فناوری و تحقیقات انجام شوند، یادآور شد: در غیر این صورت صرفاً تجاری‌سازی و مونتاژ، اقتصاد را شتاب نخواهد داد.

مصری عنوان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند پیشران مسائل کشاورزی، منابع طبیعی و صنعت در کشورمان باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم یادآورشد: یکی از مراکز خوب کشور در درمان ناباروری، جهاد دانشگاهی است که ماهم در استان در تلاش کمک به این مرکز هستیم تا مجوز‌های لازم را در حد لزوم پس از استاندارد‌های مدنظر به آن‌ها بدهیم تا در استان قم هم شتاب بیش‌تری داشته باشد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciryazvt1aup2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما