چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۱۹
کد مطلب : 107329

دستاوردهای پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) تشریح شد

قم نيوز : رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) از برگزاری مراسم رونمایی از کتاب تبیین نظریه مقاومت مبتنی بر امامین انقلاب اسلامی با حضور یکی از مسئولان ملی در هفته پژوهش خبرداد و گفت: تا به امروز بیش از سه هزار عنوان کتاب به همت این پژوهشگاه به چاپ رسیده است.
دستاوردهای پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) تشریح شد
دستاوردهای پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) تشریح شد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام حمید نگارش ظهر امروز در نشست خبری هفته پژوهش که در پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) برگزار شد، با بیان اینکه این پژوهشگاه دارای ۴۳ سال سابقه است، اظهار کرد: این پژوهشگاه در گذشته به‌عنوان مرکز تحقیقات با حضور علمای حوزه علمیه قم فعالیت داشته است‌ و امروز یکی از پژوهشگاه رسمی وزارت علوم است که با بیش از سه هزار اثر از بزرگ‌ترین پژوهشگاه‌های علوم اسلامی شمرده می‌شود.

وی از دستاوردهای پژوهشی پژوهشگاه امام صادق(ع) یاد و اضافه کرد: برخی از آثار بیش از ۶۰ بار تجدید چاپ شده و هزاران نفر از آن‌ها استفاده کرده‌اند.

رئیس پژوهشگاه امام صادق(ع) با اشاره به اینکه پژوهشگاه امام صادق(ع) دارای سیاست‌گذاری‌های کلان و ساختار مشخص است، عنوان کرد: کارهای این پژوهشگاه ماموریت محور است و بر اساس نیازها و درخواست‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز با مجموعه‌های پژوهشی کشور ارتباط داشته و از موازی کاری پرهیز می‌کنیم، تصریح کرد: هر سال در هفته پژوهش همایش علوم انسانی اسلامی را با مشارکت پژوهشگاه‌های مختلف برگزار می‌کنیم که این همایش مباحث جامع و مطلوبی را مورد توجه قرار می‌دهد.

نگارش یادآور شد: روندها و فرآیندهای پژوهشگاه امام صادق(ع) بازخوانی شده و روش رسیدن به نتیجه در کم‌ترین زمان مورد توجه قرار گرفته است که در این راستا کارگروه‌هایی را تشکیل داده‌ایم، سال گذشته در حوزه جهاد تببین کارگروهی را تشکیل داده‌ایم و تا به امروز ۱۰ جلد کتاب را با محوریت پاسخگویی به شبهات تهیه و در فضای مجازی توزیع کردیم.

وی بر لزوم بازخوانی و ساماندهی روندها و فرآیندها در پژوهشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: هنر مراکز پژوهشی این است که بتوانند مشکلات را تبدیل به مسئله کنند و با پژوهش‌های مسئله محور به دنبال رفع مشکل باشند.

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با بیان اینکه هیچ کاری در پژوهشگاه‌ها نباید بدون سند انتظارها انجام شود، اظهار کرد: این سند اگر جامع و روشن باشد مشخص می‌کند که مجموعه‌های مختلف از پژوهشگاه چه چیزی می‌خواهند و شفافیت کار موجب ارتقای خروجی می‌شود.

وی از گسترش تهاجم فرهنگی دشمن یاد کرد و افزود: ما باید در عرصه جهاد تبیین نقش اساسی داشته باشیم به همین علت این محور را در آثار مختلف خود مورد توجه قرار داده‌ و به روشن‌گری در برابر تحریف پرداخته‌ایم.

نگارش نهادینه سازی فرهنگ نقد را یکی دیگر از اقدامات پژوهشگاه امام صادق(ع) دانست و گفت: قبل از اینکه کتابی به چاپ برسد جلسه نقد آن برگزار می‌شود تا بتوانیم خروجی مفیدتری را محقق سازیم، هرچند لغزش‌های آثار این پژوهشگاه بسیار اندک است.

وی تقدیر از چهره‌های ماندگار عرصه پژوهش را دیگر فعالیت پژوهشگاه امام صادق(ع) برشمرد و افزود: امسال در هفته پژوهش با حضور یکی از مسئولان ملی از دو چهره پژوهشی تقدیر می‌شود.

نگارش از برگزاری مراسم رونمایی از آخرین دستاوردهای پژوهشگاه امام صادق(ع) با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه در گذشته نزدیک یاد کرد و گفت: کتاب تبیین نظریه مقاومت مبتنی بر امامین انقلاب اسلامی نیز به‌عنوان یکی از آثار این پژوهشگاه با حضور یکی از مسئولان ملی در هفته پژوهش رونمایی می‌شود.

وی از برگزاری پویش ملی مسابقات کتابخوانی به مناسبت هفته پژوهش خبرداد و افزود: تلاش ما این است که آثار عمومی پژوهشگاه را به صورت گسترده‌تر معرفی کرده و در دسترس عموم مردم قرار دهیم.

پایان پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcj8aevhuqeytz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما