پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : 107331
منبع : قم نیوز

ضرورت عدم تکرار مشکلات پردیسان در طرح ۵۶۰ هکتاری

قم نيوز : رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: باید همه همت کنند تا مشکلات پردیسان از جمله مسئله کاربری‌های تجاری در اجرای طرح 560 هکتاری مسکن تکرار نشود.
ضرورت عدم تکرار مشکلات پردیسان در طرح ۵۶۰ هکتاری
ضرورت عدم تکرار مشکلات پردیسان در طرح ۵۶۰ هکتاری
به گزارش قم نیوز دکتر حسین اسلامی در شصت و پنجمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به وقایع اتفاق افتاده در کشور اظهار داشت: روز ۱۲ آذر قانون اساسی جمهوری اسلامی به تصویب رسیده و این قانون بزرگ‌ترین ثمره جمهوری اسلامی است.
وی ایران را تنها کشوری دانست که نماینده تمام اقشار در تصویب قانون آن حضور داشتند و افزود: جای تعجب است که امروز بعضی از این اقشار به‌عنوان معاند در مقابل همین نظام و همین قانون اساسی ایستاده‌اند.
 
رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به فرارسیدن روز جهانی معلولان تأکید کرد: مدیریت شهری با توجه به تکلیفی که در ارائه خدمات به شهروندان دارد در خصوص معلولان نیز تکلیف ویژه‌ای دارد و تبصره دو قانون حمایت از معلولان شهرداری را موظف کرده که از صدور پروانه احداث یا پایان کار به ساختمان‌هایی که استانداردهای مربوط به معلولان را رعایت نکرده است، خودداری کند.
 
وی سپس مشکلات منطقه پردیسان را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: مدیریت شهری در نقطه اجباری در توسعه این منطقه قرارگرفته است و با همه این موارد در تلاش است خدمات خوبی به شهروندان ارائه دهد و تجاری موقت در این منطقه را تمدید کردیم، اما اداره راه و شهرسازی باید اراضی تجاری این منطقه را آزادکرده و واگذار کند.
 
اسلامی به آغاز ساخت‌وساز در محدوده ۵۶۰ هکتاری نیز اشاره کرد و گفت: باید در ساخت‌وسازهای این محدوده مشکلات پردیسان دیده‌شده و مانع تکرار آن شویم و مدیریت شهری با جلساتی که با اداره راه و شهرسازی برگزار کرده تلاش می‌کند چالش‌های منطقه پردیسان در این محدوده تکرار نشود.
 
وی کاهش بروکراسی‌های اداری در مدیریت شهری را نیز مطرح کرد و افزود: امروز شورای شهر درصدد است بخشی از فرایندهای اداری را کاهش داده و با الکترونیکی کردن ارائه خدمات، از مراجعه مردم به شهرداری جلوگیری کند و جلساتی نیز به‌صورت مستمر در شورای اسلامی در این خصوص تشکیل می‌شود.
 
رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: همچنین برای حل مشکلات حوزه ساخت‌وساز، شورای شهر مایل است با نظام‌مهندسی و نهادهای حقوقی در ارتباط باشد تا بتوانیم مشکلات مردم و شهر را از کانال‌هایی درست و قانونی حل کرده و کمترین چالش را داشته باشیم تا فرایند نیز کاهش پیدا کند.
 
وی در ادامه جلسه خسارت‌های واردشده به شهرداری در حوادث آتش‌سوزی شهرک شکوهیه یادآور شد و گفت: استان باید تمهیدات ایمنی لازم را برای شهرک شکوهیه و سایر شهرک‌های صنعتی خارج از محدوده شهری بیندیشد و امکانات موردنیاز خود را تأمین کنند زیرا شهرداری نمی‌تواند در این مناطق خدمتی ارائه دهد.
 
اسلامی مأموریت سازمان آتش‌نشانی را در محدوده شهر دانست و اظهار داشت: در زمان حادثه وظیفه انسانی شهرداری را بر آن می‌دارد که خدمت‌رسانی کند اما استانداری نیز باید به خدمات شهرداری توجه کرده و در صورت بروز خسارت توسط استان و حاکمیت جبران کند.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcc1mqss2bqx18.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما