پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : 107332
منبع : قم نیوز

خسارت سازمان آتش‌نشانی قم در شهرک شکوهیه را جبران شود

قم نيوز : رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر جبران خسارت 20 میلیارد تومانی سازمان آتش‌نشانی در شهرک شکوهیه گفت: شهرداری خدماتی ایمنی در شهرک شکوهیه ارائه می‌دهد که بابت آن عوارض نمی‌گیرد و حتی خسارت‌ها جبران نمی‌شود.
خسارت سازمان آتش‌نشانی قم در شهرک شکوهیه را جبران شود
خسارت سازمان آتش‌نشانی قم در شهرک شکوهیه را جبران شود
به گزارش قم نیوز روح‌الله امراللهی در شصت و پنجمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به مشکلات منطقه پردیسان اظهار داشت: پیگیری‌های امام‌جمعه پردیسان در طراحی ۵۶۰ هکتاری توانست اتفاقات خوبی را در این محدوده رقم‌زده و تعداد محلات پیش‌بینی‌شده را کاهش دهد.
وی فعالیت مساجد و مدیریت محلات با محوریت مساجد را موردتوجه قرارداد و افزود: باید مساجد در بخش هویت بخشی و برنامه‌های فرهنگی با برنامه‌ریزی علمی پیش بروند، زیرا افزایش نظارت اجتماعی و تربیت این نگاه در بین شهروندان باعث افزایش امنیت در منطقه خواهد شد.
 
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: قبل از آغاز به کار پروژه‌های ۵۶۰ هکتاری، باید همه مدیران تلاش کنند که اتفاقات خوبی در این منطقه رقم بخورد و مشکلات تجاری در این محدوده مانند پردیسان ایجاد نشود، زیرا اجرا و ساخت مجتمع‌های تجاری خود باعث افزایش نظارت اجتماعی و ایجاد امنیت است.
 
وی به اهتمام اداره راه و شهرسازی استان در رفع مشکلات پردیسان اشاره و ابراز کرد: برای ساخت مصلی منطقه پردیسان می‌توان با اختصاص زمین، بخشی از مشکلات حل می‌شود، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در یک سال گذشته اقدامات خوبی انجام داده و نشان داده دغدغه وی حل مشکلات این منطقه است.
 
امراللهی ادامه داد: در منطقه پردیسان زمین‌های رهاشده که با پیگیری ستاد نماز جمعه این منطقه از اداره کل راه و شهرسازی می‌توان کاربری فرهنگی برای آن‌ها گرفت، زیرا در حال حاضر در بسیار از محلات در اتاقک‌های پیش ساخته کارهای فرهنگی انجام می‌شود که ایمنی لازم را ندارد.
 
وی از امام‌جمعه پردیسان درخواست کرد: اگر بتوانید هر چه سریع‌تر زمین‌های اختصاص داده‌شده به مسجد در محدود ۵۶۰ هکتار را احصا کرده و با خیرین ساخت‌وساز آن‌ها را شروع کنید تا هر چه سریع‌تر مساجد شکل‌گرفته و اتفاقات خوبی در این محدوده رقم بخورد.
 
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم در ادامه به مشکلات شهرک شکوهیه در حوزه ایمنی اشاره کرد و گفت: در آتش‌سوزی سال گذشته علاوه بر آسیب دیدن یکی از نیروهای خدوم آتش‌نشانی، یک دستگاه خودرو به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد تومان به‌طور کامل از بین رفت.
 
وی تأکید کرد: با توجه به این‌که شهرک شکوهیه خارج از محدوده شهری است و شهرداری موظف به ارائه خدمات نیست، استانداری باید تمهیداتی برای آن بیندیشد زیرا ما حافظ اموال مردم هستیم و کارخانه‌دارهای این شهرک حتی به شهر عوارض نیز پرداخت نمی‌کنند.
 
امراللهی خسارت‌های ناشی از حوادث شهرک‌های صنعتی خارج از محدوده شهری به شهرداری را قابل‌توجه ارزیابی کرد و گفت: شهرداری خدماتی ایمنی در شهرک شکوهیه ارائه می‌دهد که بابت آن عوارض نمی‌گیرد و حتی خسارت‌های آن جبران نمی‌شود.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcds50fxyt0zs6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما