پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۸
کد مطلب : 107336

استاندار قم: حوادث اخیر از جنس اعتراض نبود

قم نيوز : شاهچراغی گفت: همه مستند‌هایی که در دست است، نشان می‌دهد که اساسا این اغتشاشات یک حرکت سازمان دهی شده بوده، استناد آن هم همین تصاویر موجود در رسانه‌های اجتماعی است.
حوادث اخیر از جنس اعتراض نبود
حوادث اخیر از جنس اعتراض نبود
به گزارش قم نیوز سید محمدتقی شاهچراغی سه‌شنبه شب در نشست صمیمی با دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه‌های قم گفت: تحریف، بر زبان آوردن رکیک‌ترین کلمه‌ها، اهانت به مقدسات، اهانت به یک استاد، به یک روحانی، به یک جوان، به یک خانم و استفاده ار سلاح سرد و گرم از جمله موارد تامل برانگیز مربوط به این حوادث است.

استاندار قم در ادامه سخنان خود گفت: طی ۲ ماهه گذشته، اولین کاری که انجام داده‌ایم، تقریبا ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از سفر دی ماه سال گذشته رئیس جمهور به استان متمم گرفتیم، که بخشی از آن عملیاتی شده‌است.

شاهچراغی گفت: در همین ایام، بخشی از طرح آبرسانی به ۳۵ روستا انجام شد و بخشی دیگر نیز در حال اجراست، و بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه کرده‌ایم.

استاندار قم در ادامه با پذیرش برخی گله‌مندی‌هایی که در حوزه پیشرفت‌های علمی صورت می‌گیرد تصریح کرد: در این ۲ ماه اخیر، ۲۱ واحد و عرصه فن‌آوری جدید راه‌اندازی شده، سه شرکت جدید دانش‌بنیان تاسیس، یک شرکت خلاق در پارک علم و فن‌آوری ایجاد شد و ۱۰ طرح هم در فرآیند ثبت اختراع قرار گرفت.

شاهچراغی با تاکید بر اینکه طرح‌هایی که در سفر رئیس جمهور تعریف شده با جدیت دنبال می‌شود گفت: طرح آبرسانی به یک روستا افتتاح شد، انتقال آب و ساخت مخازن را نیز پیگیری می‌کنیم.

استاندار قم با اشاره به فراهم شدن زمینه ایجاد دهکده فن‌آوری کشاورزی استان با امضای تفاهم‌نامه میان وزارتخانه‌های علوم و کشاورزی گفت: ۶ تفاهم‌نامه نیز بین پارک علم و فن‌آوری و واحد‌های صنعتی منعقد شد.

شاهچراغی همچنین گفت: ما برای ساماندهی بافت‌های فرسوده و تاریخی قم یک قطعه زمین ۴۸ هکتاری مشخص کرده‌ایم، مجوز و اختیار‌های آن را از تهران گرفتیم، حدود ۴۳۰ سند جزیی برای آن صادر شده، ۵۰ هزار میلیارد ریال قیمت آن است، در اختیار ۱۰ طرح شهری است که در تسهیل شرایط زندگی تاثیر زیادی دارد.

استاندار قم عنوان کرد: در حوزه فرهنگ و هنر در همین مقطع ۲ ماه گذشته، یک جشنواره با ۴۳ گروه نمایشی برگزار شد که نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش داشته‌ایم، ۱۱۰ نمایشگاه هم برپا و یک مجموعه بین‌الملل تحت عنوان موزه فرهنگ و هنر نیز افتتاح شد.

شاهچراغی با ذکر اقدام‌های صورت گرفته در حوزه صنایع فرهنگی نیز گفت: شهرک صنعتی شهاب که برای حوزه چاپ و نشر پیش‌بینی شده، سه سال متوقف بوده، اما آن را تعیین تکلیف کرده‌ایم، و تقریبا راه‌اندازی شده‌است.

او ادامه داد: در حوزه صنایع دستی و هنر‌هایی که با فرهنگ و بوم کشور و استان همخوانی دارد نیز پیش‌بینی‌های متعددی شده و کار‌هایی از قبیل واگذاری زمین و تلاش برای کاهش قیمت زمین انجام شده است.

شاهچراغی همچنین ظرفیت بالای استان در حوزه هنر و موسیقی را مورد توجه قرار داد و یادآورشد: در قم هنرمندان مهمی در بخش‌های مختلف داریم، و اتفاقا چهره‌های شاخص هنر‌های نمایشی، خوشنویسی و حرفه‌هایی نظیر چرم و منبت‌کاری کشور از این استان هستند.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان گفت: ما مدیرانی در استان داشته‌ایم که به‌واسطه ضعف عملکرد جابه‌جا کرده‌ایم، اما ضرورت ندارد جا به جایی هر مدیری را رسانه‌ای کنیم.

او افزود: اگر ما با مدیری برخورد کرده‌ایم، به دلیل تخلف، اشتباه و یا جرم خاصی بوده، و به معنای این نیست که در همه ابعاد مشکل داشته است.

استاندار قم همچنین اهمیت جوان‌گرایی در انتصاب مدیران را مورد تاکید قرار داد و گفت: میانگین سنی مدیران استان هشت سال جوان‌تر شده، و مدیران جوانی که آورده‌ایم، نیز عمدتا مدیران خوب، متعهد و متخصص هستند.

شاهچراغی همچنین گفت: حجاب یک تکلیف قانونی است و در اینکه قانون باید در مورد این موضوع اعمال شود، تردیدی نیست، ما حمایت می‌کنیم، اگر کاری هم انجام بدهیم برابر قانون است، فراتر از قانون و شرع برای خودمان وظیفه‌ای قائل نیستیم؛ دانشجو، رئیس دانشگاه، مردم کوچه و بازار و کاسب همه وظیفه دارند.

شاهچراغی افزود: اگر به حجاب به این منظر که صیانت است، توجه شود، بسیاری از نظام مسائل ما حل خواهد شد، به طور حتم زنان مومن و انقلابی نیز به این نکته توجه دارند.

رئیس دانشگاه قم نیز در این نشست با گرامیداشت ۱۶ آذرماه روز دانشجو گفت: دانشجویان ایران و تهران در سال ۳۲ برای نخستین بار در دنیا طنین مرگ بر آمریکا و استکبار را نواختند، و پرچم مبارزه با استکبار و ستم‌گری و دیکتاتوری را به اهتزاز درآوردند.

حجت‌الاسلام احمدحسین شریفی افزود: ثمره آن جهاد عظیم، انقلاب اسلامی بود که پرچم مبارزه با استکبار و ظلم و ستم و فضای دیکتاتوری رسانه‌ای و سیاسی را بلند کرده و محوری برای جریان مقاومت و مظلومان و ستمدیدگان جهان شده، باید قدردان جنبش‌های دانشجویی باشیم و به بهترین وجه ادامه دهیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchxqnz-23nvxd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما