کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری قم تا ۱۶ آذرماه تمدید شد

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 17 آذر 1401 ساعت 23:31

رئیس پارک علم و فناوری استان قم گفت:، بیست و سومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان به مدت یک‌روز دیگر یعنی تا روز چهارشنبه ۱۶ آذرماه امسال تمدید شد.


به گزارش قم نیوز خیرالله رهسپار فرد با اشاره به استقبال قابل توجه شهروندان از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه امسال بر سه محور شعار سال، جهاد تبیین و مردمی‌سازی فناوری در حال برگزاری است که هدف اصلی آن ارتقاء سطح هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و ارکان زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان است.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم افزود: از زمان فراخوان برپایی نمایشگاه بیش از ۱۰۰ درخواست در سامانه مربوطه ثبت‌شده بود که در نهایت ۶۲ درخواست مورد پذیرش واقع شد.

رهسپار فرد گفت: در نمایشگاه امسال ۱۶ دانشگاه، پژوهشگاه و مرکز آموزش عالی، ۶ مرکز فناوری، ۶ دستگاه اجرایی، ۶ مجموعه تسهیل‌گر و جمعا ۲۸ شرکت فناور، خلاق، دانش‌بنیان و واحد‌های صنعتی به معرفی آخرین دستاورد‌های پژوهشی و فناورانه خود پرداخته‌اند که رشد ۲۵۰ درصدی شرکت‌کنندگان در نمایشگاه را نشان می‌دهد.

او افزود: مضاف بر این، بیش از ۳۰ واحد و هسته فناور نیز در قالب غرفه‌های مشترک فرصت یافته‌اند تا محصولات و توانمندی‌های خود را به بازدیدکنندگان و مخاطبان معرفی کنند.

رییس پارک علم و فناوری استان قم همچنین از برنامه‌ریزی دوره‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی خبر داد و گفت: ما برای ایام نمایشگاه، هشت کارگاه آموزشی و چهار نشست تخصصی در سطوح و موضوع‌های مختلف برنامه‌ریزی کرده‌ایم که با استقبال بسیار خوبی از سوی فناوران و شهروندان مواجه شده است.

دبیر کمیته نمایشگاه و فن‌بازار استان قم در پایان ابراز امیدواری کرد: معرفی این دستاورد‌ها موجب گسترش روحیه خودباوری، نشاط و امید در سطح جامعه بویژه جوانان و افزایش ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل مراکز پژوهشی و فناوری در پاسخ به نیاز‌های اصلی کشور باشد.

بیست و سومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان قم، ۱۳ آذرماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های استان گشایش یافت.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 107337

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/107337/نمایشگاه-هفته-پژوهش-فناوری-قم-۱۶-آذرماه-تمدید

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir