جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب : 107341
منبع : قم نیوز

پیوند مردم و روحانیت ناگسستنی است

قم نيوز : خطیب نماز جمعه قم با اشاره به پیوند ناگسستنی مردم و روحانیت گفت: مردم و روحانیت باهم هستند و تاریخ این امر را نشان داده‌است.
پیوند مردم و روحانیت ناگسستنی است
پیوند مردم و روحانیت ناگسستنی است
 به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نمازجمعه قم افزود:‌ به دشمنان هشدار می‌دهیم روحانیت را بیش از این امتحان نکنند وگرنه پاسخ کوبنده‌تری را خواهند دید.
 
وی با اشاره به تجمع اخیر حوزویان در محکومیت حوادث اخیر کشور، افزود: این حضور نشان از این بود که روحانیت، مردم ، نیروهای امنیتی و بسیجی پای کار انقلاب هستند و قم و حوزه که خاستگاه انقلاب بود همچنان خاستگاه آن باقی خواهند ماند.
 
امام جمعه قم با اشاره به حکم تاریخی میرزای شیرازی در محکومیت استعمال تنباکو، گفت: این حکم الهی تمام توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد، همانگونه که میرزای شیرازی پیش بینی کرده بود دشمن بعد از آن حادثه به قدرت مرجعیت پی برد و از آن زمان همیشه در صدد این بود که پیوند بین روحانیت و مردم را از بین ببرد.
 
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه فرارسیدن ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س)را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: این بانوی بزرگ در طول دوران کوتاه زندگی خود درس‌هایی مهمی در زمینه حفظ عفاف و حجاب، آزادگی، زهد، ایمان و اخلاص به یادگار گذاشته‌است.
 
وی با بیان اینکه نقشه و توطئه اصلی دشمن برداشتن چادر از سر زنان ایرانی است، گفت:راه فاطمی راه پاک زیستن و عفاف و حجاب است، بی‌حجابی به دور از وادی و مسیر اهل‌بیت(ع) و زندگی به سبک خواست دشمن برای زنان ما ننگ است و کاری که دشمن توسط رضاشاه نتوانست انجام دهد این‌بار می‌خواهد توسط افراد دیگری اجرا کند.
 
وی در ادامه حوادث و اتفاقات ۱۶ آذر و روز دانشجو را مورد توجه قرار داد و گفت: دانشجویان از ابتدای انقلاب پای کار انقلاب بودند و امروز نیز آنان در عرصه‌های مختلف پیشرفت و تعالی در کنار مردم و انقلاب هستند.
 
آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه طیف وسیعی از دانشجویان در حوادث اخیر در کنار انقلاب و ولایت ماندند، گفت: اگر کسی خود را دانشجو بداند ولی در زمین دشمن بازی کند و از پیروزی دشمنان کشور خوشحال باشد نمی‌تواند در جنبش‌های دانشجویی موفق باشد، آنان بدانند اغتشاشگران و حامیان آنها دوست شما نیستند، دشمنان استقلال، پیشرفت و تولید علم ما را هدف قرار داده‌اند.

انتهای پیام / 106 
https://qomnews.ir/vdcdo50ffyt0zs6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما