جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : 107342
منبع : قم نیوز

مراقب شیادان مجازی در پوشش حراج پاییزی باشید

قم نيوز : رئیس پلیس فتای استان قم درباره ارسال لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عنوان حراج پاییزی هشدار داد.
مراقب شیادان مجازی در پوشش حراج پاییزی باشید
مراقب شیادان مجازی در پوشش حراج پاییزی باشید
به گزارش قم نیوز سرهنگ علی موالی، رئیس پلیس فتای استان قم گفت: مجرمان سایبری با تبلیغات گسترده در فضای مجازی، با ارائه فروش کالا‌های ارزان قیمت و طرح‌های وسوسه انگیز و تخفیفات چشمگیر پوشاک، کیف، کفش، در شبکه‌های اجتماعی قصد تطمیع شهروندان را داشته و از این طریق از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.
 
او افزود: مجرمان سایبری با مهندسی اجتماعی و چرب زبانی اعتماد خریدار را جلب کرده و از او می‌خواهند نیمی از پول کالای سفارشی خود را واریز کرده و پس از دریافت کالا مابقی وجوه را واریز کنند.
 
رئیس پلیس فتای استان تصریح کرد: متأسفانه شهروندان بعد از واریز وجوه به حساب کلاهبردار هیچگونه کالایی دریافت نکرده و شخصی پاسخگو نبوده و یا کالای تحویلی به آن‌ها تقلبی و متفاوت با کالای انتخابی می‌باشد.
 
موالی به شهروندان توصیه کرد فریب برخی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی، کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی با وعده‌های حراج آنلاین، تخفیف ویژه آخر فصل و قیمت‌هایی باور نکردنی را نخورده و اگر قصد خرید آنلاین را دارند حتما از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند.
 
او در پایان گفت: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند. 

انتهای پیام / 106 
https://qomnews.ir/vdceef8zwjh87xi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما