يکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : 107365
منبع : قم نیوز

پیگیری راه‌اندازی اینترنت اشیاء در قم

قم نيوز : رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: طرح اینترنت اشیاء در چندین فاز دنبال خواهد شد.
پیگیری راه‌اندازی اینترنت اشیاء در قم
پیگیری راه‌اندازی اینترنت اشیاء در قم
به گزارش قم نیوز علی مؤمن حجازی  با اشاره به اینکه اساس پیشرفت یک کشور مبتنی بر خلاقیت، تولید علم و وارد کردن علم به صنعت است، اظهار کرد: تحقق این موضوع منجر به خودکفایی خواهد شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم ادامه داد: کشور خودکفا با اتکا به دانش و نیروی جوان خود می‌تواند نیاز‌های جامعه را رفع کند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با بیان اینکه با پژوهش‌های نوین و کاربردی می‌توانیم به خودکفایی برسیم، مطرح کرد: خوشبختانه در مجموعه شهرداری قم ارتباط خوبی با مراکز مختلف علمی و فناوری وجود دارد.

او با اشاره به اینکه استقرار اینترنت اشیاء یکی از مهم‌ترین موضوعات است که در مجموعه شهرداری قم پیگیر آن هستیم، عنوان کرد: این طرح در چندین فاز دنبال خواهد شد.

مؤمن حجازی با تأکید بر اینکه در فاز نخست سنسور‌های مرتبط با حوزه کشاورزی و آبیاری به‌صورت آزمایشی متصل خواهند شد، گفت: این موضوع موجب می‌شود تا اطلاعات به‌زودی از آبیاری و وضعیت فضای سبز شهر داشته باشیم.

او در پایان اضافه کرد: در فاز دوم نیز مبتنی بر اطلاعات به‌دست‌آمده از فاز نخست تصمیمات بهتر و اثرگذارتری در حوزه مصرف انرژی خواهیم داشت.

اینترنت اشیاء  به اشیاء و تجهیزاتی می‌گویند که در محیط پیرامون ما قرار دارند و به شبکه اینترنت متصل می‌گردند.در این فناوری دستگاه‌ها و خودروهای مجهز به حسگرهای الکترونیکی و اینترنت  به یکدیگر متصل می‌شوند.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcjmaeviuqeytz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما