دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : 107384
منبع : قم نیوز

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قم کاهش یافته است

قم نيوز : رییس مرکز بهداشت قم گفت: با وجود قرار داشتن در فصل سرما و شیوع بیماری‌های سرماخوردگی و آنفلوانزا، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان به شدت کاهش یافته است.
میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قم کاهش یافته است
میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قم کاهش یافته است
به گزارش قم نیوز سیامک محبی رییس مرکز بهداشت قم افزود: بعد از فروکش کردن بیماری کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته است که گویای نهادینه نشدن مفهوم خودمراقبتی در جامعه است.

به گفته وی، در زمان شیوع کرونا نیز زمانی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بالا می‌رفت که میزان مرگ‌ومیر افزایش می‌یافت.

وی گفت: امسال شیوع بیماری آنفلوانزا نسبت به سال‌های گذشته چند هفته زودتر رخ داد، ولی در حال حاضر در شرایط بهتری نسبت به ماه‌های مهر و آبان قرار داریم.

محبی اضافه کرد: هم‌اکنون شیوع بیماری تنفسی به‌ویژه سرماخوردگی در استان غالب است، ولی با توجه به تجربه سال‌های گذشته ممکن است در دی و بهمن‌ماه موج دیگری از بیماری آنفلوانزا شیوع یابد.

وی با بیان این‌که آنفلوانزا دوره بیماری سخت‌تری دارد، ادامه داد: در برخی گروه‌های سنی از جمله زنان باردار، سالمندان و کودکان می‌تواند شدت عارضه بیشتری تولید کند و علامت‌ها تقریبا مثل سرماخوردگی، تب، بدن درد و علایم گوارش ولی به میزان شدیدتری رخ می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: بیماران تنفسی باید مواجهه کمتری با افراد سالم داشته باشند؛ دمنوش، مایعات گرم و استراحت بهترین راهکار در مقابل بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا است.

رییس مرکز بهداشت قم به شهروندان توصیه کرد: در صورتی که موفق به تزریق واکسن آنفلوانزا نشده‌اند و علایمی از بیماری ندارند، در حال حاضر زمان مناسبی برای تزریق واکسن است.

وی افزود: واکسن برای برخی گروه‌ها از جمله سالمندان، بیماران خاص و زنان باردار در مراکز جامع سلامت به‌صورت رایگان تزریق می‌شود و سایر گروه‌ها نیز باید از داروخانه تهیه نمایند.


انتهای یپام / 106
https://qomnews.ir/vdcaa0n6y49nwe1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما