قم نيوز : رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: پژوهش از جمله مسائل مهم است که بزرگان حوزه علمیه همواره بر آن تاکید داشتند و طلاب جوان نیز باید در این عرصه ورود کنند.
علما و بزرگان حوزه علمیه همواره به امر پژوهش اهتمام داشتند
علما و بزرگان حوزه علمیه همواره به امر پژوهش اهتمام داشتند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با اشاره به اهمیت فقه معاصر اظهار داشت: در این زمینه هر کسی نمی‌تواند ادعا داشته باشد که قادر است مدرس فقه معاصر باشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: با انتشار یک اطلاعیه نمی‌توان مدرس فقه معاصر شد و در این راستا ضرورت دارد افراد دوره‌هایی بگذرانند و مدارج علمی بالای حوزه و درس خارج را گذرانده باشند.

امام جمعه قم افزود: افرادی که بدون تخصص لازم مبادرت به بیان فقه معاصر می‌کنند، این عامل نه تنها مشکلی از جامعه حل نمی‌کند؛ بلکه به حوزه علمیه و نظام اسلامی آسیب می‌رساند.

حسینی بوشهری بیان داشت: پژوهش از جمله مسائل مهم است که بزرگان حوزه علمیه همواره بر آن تاکید داشتند و طلاب جوان نیز باید در این عرصه ورود کنند.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود تا مکتب اهل بیت عصمت و طهارت در جهان مطرح شود بیان داشت: علما و بزرگان حوزه در اعصار مختلف متناسب با دوره خود فقه معاصر را بیان می‌کردند و این موضوع جدیدی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: فقه معاصر همانند رودخانه در حال جریان است که می‌بایست متناسب با مسائل روز به آن موضوعات پاسخ داد.

وی بیان داشت: فقهی که متناسب با زمان باشد فقه معاصر نامیده می‌شود و این فقه در زمان پیامبر اسلام و ائمه معصومین نیز وجود داشته است و مربوط به دوره خاصی نیست.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: تغییر موضوعات در دوران گذشته نسبت به شرایط امروز بسیار کم بوده است؛ و امروز شاهد آن هستیم که موضوعات لحظه به لحظه دچار تغییر می‌شوند به همین دلیل ضرورت دارد حوزه‌های علمیه به صورت لحظه‌ای در حالت آماده باش قرار گیرند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان داشت: افراد در جامعه اسلامی با مسائل فقهی در ارتباط هستند و به همین دلیل حوزه‌های علمیه می‌بایست بستر پاسخگویی به این مسائل را در جامعه فراهم کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgqu9q3ak9zt4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما