شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : 107532
منبع : قم نیوز

بارش پراکنده باران و برف تا امشب در استان قم ادامه دارد

قم نيوز : کارشناس اداره کل هواشناسی قم گفت: کاهش دما همراه با بارش پراکنده باران که از اواخر نیمه‌شب گذشته در این استان آغاز شده تا امشب ادامه دارد.
بارش پراکنده باران و برف تا امشب در استان قم ادامه دارد
بارش پراکنده باران و برف تا امشب در استان قم ادامه دارد
به گزارش قم نیوز محمدجواد ترابیان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: آسمان استان امروز ابری است و در برخی نقاط بارش باران و در مناطق مرتفع با بارش برف همراه می‌باشد.
 
وی اضافه کرد: فردا صبح نیز آسمان استان ابری در برخی مناطق بارش باران و برف و به‌تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.
 
وی با بیان این‌که روز دوشنبه آسمان قم صاف و همراه با وزش باد خواهد بود، ادامه داد: حداقل و حداکثر دمای امروز به ترتیب ۲ و ۷، فردا صفر و ۱۱ و پس‌فردا منفی سه و ۱۳ پیش‌بینی شده است.
 
به گفته ترابیان، تاکنون بیشترین بارش باران به ترتیب در سنجگان با ۲۲ میلی‌متر، کهندان با ۱۵ میلی‌متر، نایه ۱۱ میلی‌متر و کمترین میزان بارش نیز در قنوات با صفر میلی‌متر ثبت شده است.
 
وی افزود: در مناطقی مانند قاهان، نویس و دستجرد نیز بارش برف گزارش شده و بیشترین بارش برف مربوط به قاهان بوده‌است.
 
در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.
 
شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام / 106 
https://qomnews.ir/vdcfmedy0w6dxta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما