يکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : 107539
منبع : قم نیوز

میزان صادرات قم از ۲۶۳ میلیون دلار گذشت

قم نيوز : مدیرکل گمرکات استان قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه، ارزش صادرات قم به ۲۶۳ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۳۶۱ دلار رسید که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال‌ قبل ۲۸.۵ رشد داشته‌است.
میزان صادرات قم از ۲۶۳ میلیون دلار گذشت
میزان صادرات قم از ۲۶۳ میلیون دلار گذشت
به گزارش قم نیوز اسفندیار دریکوندی مدیرکل گمرکات استان قم، بیان داشت: این حجم صادرات در قالب ۶ هزار و ۳۵۱ اظهارنامه و به وزن ۲۹۵ هزار و ۴۰۳ تُن از طریق گمرکات استان قم به مقصد کشورهای هدف انجام شده‌است.
 
وی با اشاره به حرکت رو به رشد اقتصاد قم در حوزه صادرات، افزود: آمار صادرات قم طی ۹ ماه گذشته علاوه بر رشد ارزش دلاری از نظر تعداد اظهارنامه و وزن نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.
 
وی ادامه داد: کالاهای صادراتی قم بسیار متنوع و در بخش‌های مختلف قابل دسته‌بندی است که از جمله آن می‌توان به انواع مواد غذایی تا شمار زیادی از محصولات صنعتی و لوازم خانگی اشاره کرد.
 
دریکوندی با اشاره به این که از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه کالاهای تولید شده در استان قم به بیش‌از ۳۵ کشور جهان صادر شده‌است، گفت: کشورهایی همچون عراق، افغانستان،‌ امارات، ترکیه، پاکستان، ترکمنستان،‌ سوریه، روسیه، آذربایجان و ازبکستان، عمده مقاصد کالاهای صادراتی استان قم هستند.
 
وی افزود: در زمینه واردات نیز طی ۹ ماه سپری شده از سال‌جاری،‌ ۲۶۷ میلیون و ۹۸۱ هزار و ۵۱۷ میلیون دلار کالا در قالب ۲ هزار و ۵۱۲ اظهارنامه و به وزن ۵۱ هزار و ۳۹۱ تُن از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شد که بیشتر حجم آن را کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و تجهیزات مورد استفاده در واحدهای تولیدی تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام /106 
https://qomnews.ir/vdcc1mqso2bqxp8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما