> آیت‌الله گرامی: کسانی که با استفاده از سلاح باعث ترس مردم می‌شوند محارب هستند | قم نیوز
قم نيوز : استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به حوادث اخیر گفت: گروهک‌هایی که حوادث اخیر را رقم زدند انصافا امنیت کشور را برهم زدند و باعث نارضایتی مردم شدند، باید بر اساس قواعد فقهی بدون افراط برخوردی شود که عاملین این حوادث عبرت بگیرند.
آیت‌الله گرامی: کسانی که با استفاده از سلاح باعث ترس مردم می‌شوند محارب هستند/ با عاملین حوادث اخیر برخورد عبرت‌آموز شود
آیت‌الله گرامی: کسانی که با استفاده از سلاح باعث ترس مردم می‌شوند محارب هستند/ با عاملین حوادث اخیر برخورد عبرت‌آموز شود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله محمدعلی گرامی از اساتید حوزه علمیه قم درباره برهم‌زنندگان امنیت کشور و مسئله حجاب در سخنانی گفت:کسانی که با استفاده از سلاح باعث ترس مردم می‌شوند حتی اگر باعث کشتن کسی نشوند محارب هستند، در مواردی که محاربه منجر به قتل نشود سایر حدود محاربه برای آن‌ها جاری می‌شود.

وی افزود: محاربه مخصوص درگیری با عموم مردم نیست و درگیری با گروه‌های خاص هم می‌تواند شامل این عنوان باشد.

استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به حوادث اخیر گفت: گروهک‌هایی که حوادث اخیر را رقم زدند انصافا امنیت کشور را برهم زدند و باعث نارضایتی مردم شدند، باید بر اساس قواعد فقهی بدون افراط برخوردی شود که عاملین این حوادث عبرت بگیرند.

آیت‌الله گرامی با بیان اینکه بسیاری از جوانان در اثر جهالت موضوعی فریب خورده‌اند، اضافه کرد: انتقاداتی وجود دارد، اگر کسی دنبال براندازی نظام باشد حکم روشن است. کنار گذاشتن حجاب عوارض بسیار بدی برای کانون خانواده دارد، حجاب یکی از وسایل امنیت است.

وی در ادامه اظهار کرد: مراجع باید از مطالبات به حق مردم حمایت کنند و مردم هم باید ملاحظه جایگاه مرجعیت را بکنند که نیابت از امام زمان(عج) است. مظلوم‌ترین قشر جامعه طلابی هستند که بدون دخیل بودن در هیچ کار حکومتی مورد اهانت قرار می‌گیرند، این گونه هتک حرمت‌ها عوارض منفی دنبال خواهد داشت این افراد به راحتی شامل عفو خداوند نخواهند شد.

پایان پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdk50fjyt0zk6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما