قم نيوز : خطیب نماز جمعه قم با تاکید بر اینکه مردم برغم مشکلات، در جنگ ترکیبی دشمنان اسلام پای انقلاب خواهند ماند، تصریح کرد: مقابله با جنگ ترکیبی نیازمند آگاهی و بصیرت مختص به خود را دارد و مسوولان نیز باید در مسایل اقتصادی و فرهنگی اهتمام روز افزون داشته باشند.
مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان نیازمند آگاهی و بصیرت است
مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان نیازمند آگاهی و بصیرت است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم، افزود: در جنگ ترکیبی همه جریانات ضدانقلاب پای کار آمده و برای اقشار جامعه برنامه‌ریزی و علاوه بر آن تمام ابزارهای رسانه‌ای استفاده شده و گسل‌های داخلی و اعتقادات دینی مورد هدف قرار گرفته‌است.
 
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی با کارزار پیچیده جنگ ترکیبی روبه روست گفت: همه قوای دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی با یک دیگر متحد شده‌اند.
 
عضو فقهای شورای نگهبان رهبری در ادامه با اشاره به مطالبات مراجع تقلید از وضعیت معیشت مردم در دیدار اخیر رییس مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولتمردان به مطالبات مراجع تقلید توجه کنند، نظام معیشت مردم با مشکل روبروست.
 
مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشت: مردم همچنین از مسوولان قضایی انتظار دارند نتیجه برخورد با ۲۰ پرونده بزرگ فساد اقتصادی که پیش از این اعلام شده بود را زودتر مشخص و اطلاع رسانی کند.
 
وی درادامه با بیان اینکه حجاب مایه افتخار مردم و نماد انقلاب و یک فرضیه دینی است، گفت: حجاب نماد دین است و باید با کارهای علمی، فرهنگی و ابزارهای قانونی در جهت ترویج آن اقدام شود، دشمن برای از بین بردن حجاب برنامه‌ریزی کرده‌است.
 
خطیب جمعه قم همچنین با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی ابراز کرد: در طول انقلاب اسلامی ضریب سواد از ۵۰ درصد به بیش از ۹۰ درصد رسیده است. سوادآموزی در برنامه هفتم توسعه باید مورد توجه جدی باشد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تربیت صحیح فرزندان از مصادیق پیشی گرفتن و مسابقه در کارهای خیر است، ادامه داد: دوره کودکی و نوجوانی دوره شکوفایی استعدادهاست و در این دوران است که باید تربیت و آموزش نسل نو جدی گرفته شود.
 
وی گفت:‌ نسل جدید در معرض هزاران تهدید در حوزه تربیت و شکل‌گیری شخصیت است و داعیه‌های باطل و شیطانی روزانه بر سر این نسل آوار می‌شوند و در این شرایط دشوار لازم است تا شتاب‌گیری در تربیت جدی گرفته شود.

انتهای پیام / 106 
https://qomnews.ir/vdcgzu9qnak9z34.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما