کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طرح بسیج ملی واکسیناسیون تکمیلی اتباع در استان قم آغاز شد

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 12 دی 1401 ساعت 21:51

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در پیشگیری از بیماری‌های واگیر گفت: طرح ملی واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی اتباع خارجی همزمان با سراسر کشور از دهم دی ماه در استان قم آغاز شد.


به گزارش قم نیوز سیامک محبی با اشاره به آغاز واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی اتباع خارجی عنوان کرد: این طرح در دو مرحله انجام خواهد شد که مرحله اول، واکسیناسیون تکمیلی شامل واکسن فلج اطفال و سرخک برای افراد زیر ۱۵ سال و تجویز ویتامین A ویژه کودکان زیر ۵ سال از روز گذشته آغاز و تا دهم بهمن ماه ادامه خواهد داشت. مرحله دوم در قالب بیماریابی سل در جمعیت غیرایرانی ساکن در استان از ۱۰ بهمن ماه به مدت ۳ ماه خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: این طرح در تمامی مراکز و پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت در سطح شهر و روستا در ساعات اداری در حال انجام است، اما جهت افزایش دسترسی اتباع در مناطقی که جمعیت غیر ایرانی بیشتری دارند، ۱۰ مرکز بقیه الله- پنبه جی- امام صادق- پیامبر اکرم-عبداللهی – جمکران- قنوات- جعفریه و لنگرود نیز درر وز‌های آینده تا ساعت ۱۷ فعال خواهند شد.

محبی با تاکید بر لزوم کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیر دار به ویژه بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن از جمله سرخک و فلج اطفال گت: لازم است تمامی خانواده‌های اتباع غیر ایرانی ساکن در استان در جهت حفظ و ارتقاء سلامت خود و عزیزانشان در اولین فرصت به نزدیکترین پایگاه سلامت و یا خانه بهداشت در شهر و روستا مراجعه و نسبت به انجام واکسیناسیون تکمیلی اقدام کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان قم افزود: در مناطقی از حاشیه شهر که امکان دسترسی به مراکز و پایگاه‌های سلامت بسیار محدود است تیم‌های سیار مرکز بهداشت با مراجعه حضوری نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام خواهند کرد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 107650

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/107650/طرح-بسیج-ملی-واکسیناسیون-تکمیلی-اتباع-استان-قم-آغاز

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir