قم نيوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در پیشگیری از بیماری‌های واگیر گفت: طرح ملی واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی اتباع خارجی همزمان با سراسر کشور از دهم دی ماه در استان قم آغاز شد.
طرح بسیج ملی واکسیناسیون تکمیلی اتباع در استان قم آغاز شد
طرح بسیج ملی واکسیناسیون تکمیلی اتباع در استان قم آغاز شد
به گزارش قم نیوز سیامک محبی با اشاره به آغاز واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی اتباع خارجی عنوان کرد: این طرح در دو مرحله انجام خواهد شد که مرحله اول، واکسیناسیون تکمیلی شامل واکسن فلج اطفال و سرخک برای افراد زیر ۱۵ سال و تجویز ویتامین A ویژه کودکان زیر ۵ سال از روز گذشته آغاز و تا دهم بهمن ماه ادامه خواهد داشت. مرحله دوم در قالب بیماریابی سل در جمعیت غیرایرانی ساکن در استان از ۱۰ بهمن ماه به مدت ۳ ماه خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: این طرح در تمامی مراکز و پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت در سطح شهر و روستا در ساعات اداری در حال انجام است، اما جهت افزایش دسترسی اتباع در مناطقی که جمعیت غیر ایرانی بیشتری دارند، ۱۰ مرکز بقیه الله- پنبه جی- امام صادق- پیامبر اکرم-عبداللهی – جمکران- قنوات- جعفریه و لنگرود نیز درر وز‌های آینده تا ساعت ۱۷ فعال خواهند شد.

محبی با تاکید بر لزوم کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیر دار به ویژه بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن از جمله سرخک و فلج اطفال گت: لازم است تمامی خانواده‌های اتباع غیر ایرانی ساکن در استان در جهت حفظ و ارتقاء سلامت خود و عزیزانشان در اولین فرصت به نزدیکترین پایگاه سلامت و یا خانه بهداشت در شهر و روستا مراجعه و نسبت به انجام واکسیناسیون تکمیلی اقدام کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان قم افزود: در مناطقی از حاشیه شهر که امکان دسترسی به مراکز و پایگاه‌های سلامت بسیار محدود است تیم‌های سیار مرکز بهداشت با مراجعه حضوری نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام خواهند کرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgnu9qzak9z34.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما